TEST: Renault Clio Iconic – Cochetul

0
87

renault clio iconic (7)renault clio iconic (1)Renault are o tradiţie în cazul maşinilor de mici dimensiuni. Se spune că este destul de dificil pentru un designer să realizeze un automobil de mici dimensiuni care să aibă personalitate şi să atragă privirile. Cu toate acestea, francezii au reuşit asta de mai multe ori. Nume de amintit ar fi deja clasicul Renault 5, Twingo şi, după cum se pare, şi ultima generaţie de Renault Clio.

renault clio iconic (8)Linia de design a unui producător este anunţată de cele mai multe ori de un concept. Este, într-un fel, similar cu buzduganul aruncat de zmeu până să ajungă şi el la faţa locului. În cazul nostru, conceptul DeZir a spus publicului cum vede Renault modele pe care urmează să le producă după aducerea lui Laurens van den Acker la conducerea departamentului de design.

Prima maşină de serie care a urmat filosofia sportivei de la salon nu a fost un model sport sau o limuzină. A fost „maşinuţa” Renault Clio. Este un model de referinţă în portofoliul producătorului, produs de patru generaţii. Aceasta din urmă, însă, are meritul de a fi prezentat într-o formă condensată noua imagine Renault. Faptul că a avut şansa să apară prima în serie a făcut ca, ulterior, alte modele ale producătorului francez să fie raportate la acesta în privinţa stilului. Prin urmare, Captur sau Kadjar împart inerent cu Clio anumite elemente de design.

renault clio iconic (4)Cert este, însă, că modelul Clio s-a bucurat de aprecierea cea mai mare de la lansare. Are acel ceva care îl face îndrăgit de la prima vedere. O parte frontală expresivă, un lateral dinamic şi un spate cu personalitate. Urmare a acestui succes, la trei ani după lansare, francezii au decis să îl sărbătorească într-un fel deosebit. „Tortul” oferit este ediţia limitată, intitulată „Iconic”.

Mecanic, maşina testată este similară unui model curent de Clio hatchback. Este echipată cu veteranul şi economicul motor diesel 1.5 dCi, care furnizează 90 CP. Acesta este cuplat la o transmisie EDC cu şase trepte, care poate funcţiona în regim de cutie automată sau manuală. Maşina are un comportament bun, atât în oraş, cât şi în mediul extraurban. Datorită soluţiei cu dublu ambreiaj, cutia schimbă rapid şi eficient treptele. Cui nu îi convine modul de gestionare a treptelor şi vrea să arate că schimbă „mai cu talent”, poate să treacă oricând pe modul manual.

renault clio iconic (11) renault clio iconic (9) renault clio iconic (10)renault clio iconic (2)Ediţia specială Iconic punctează, însă, la capitolul imagine. La nivel de detalii aceasta prezintă un plus de personalitate. Pe laterale, zona inferioară a uşilor este finisată în culoarea caroseriei şi un detaliu cromat discret este „aşezat” la baza acestei zone. Roţile cu jante de aliaj de 17 inci fac şi ele, plăcut, cu ochiul. Un alt detaliu care sare în faţă în momentul în care te apropii de maşină este suprafaţa acoperişului. Un autocolant de nuanţă închisă şi o grafică dinamică contrastează cu restul albului perlat al automobilului. Acelaşi finisaj îl putem vedea şi pe capacele oglinzilor retrovizoare.

Interiorul este plăcut prin finisajele utilizate. Întâlnim piele, aluminiu, suprafeţe negre-lucioase, care sunt interesant combinate. De mare ajutor la drum poate să fie sistemul de navigaţie Media Nav. Pe ecranul acestuia, la mersul cu spatele, o cameră video vă poate ajuta la parcarea „giganticului” Clio.

În concluzie, această ediţie limitată sporeşte caracterul cochet al modelului Clio. Maşina se adresează în mod direct unui utilizator care pune accentul pe imagine. Dovada atenţiei pe care o captează a fost faptul că, după ce a stat parcată pe o stradă circa o oră, am avut parte de o surpriză plăcută. La întoarcere am găsit pe cineva care se uita la maşină. Văzând că mă apropiam de ea, a afirmat că este frumoasă. Ce dovadă mai bună să am că maşina asta chiar arată bine?

Text / Foto:  Gabriel MANOLE

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci + = 9