La doi ani de la apariție Renault Kadjar vine cu o formulă motor-transmisie ce aproape a devenit un leitmotiv al francezilor: motor de mic litraj și transmisie automată. În cazul de față este vorba de 1.2 TCe 130 și EDC.
Despre Kadjar am mai avut ocazia să vorbim în paginile revistei și, culmea, tot cu transmisie EDC, însă, cu dCi-ul de 1,5 litri. Formula de atunci mi s-a părut cea mai echilibrată din gama momentului. Acum este vorba de 20 CP în plus, greutate redusă cu 97 kg, dar valoarea cuplului motor maxim este mai mică cu 55 Nm.
Adică de cea de-a doua generație a motorului 1.2 TCe lansată acum patru ani. La vremea aceea înlocuia versiunea mai mare 1.4 TCe și echipa generațiile Megane, Scenic și Grand Scenic. Iar de doi ani îl găsim și în gama Kadjar.
Pentru o mașină destul de masivă, cu masa proprie de 1.320 kg, un motor de 1,2 litri ar putea să pară minuscul în ciuda puterii maxime dezvoltate de 130 CP. Evident, este vorba de unul turbo, în patru cilindri, și care beneficiază de un cuplu motor maxim de 205 Nm. Ei bine, inginerii de la Renault și-au făcut temele și i-au conferit lui Kadjar un comportament suficient de dinamic încât să obțină și un consum puțin sub 7 litri la drum lung și aproximativ 10,5 litri în oraș. Cu alte cuvinte este destul de sprințar pentru turațiile joase aflate la limita inferioară a zonei de cuplu maxim, mai ales dacă vorbim de „mersul” în oraș, însă îi amendează agilitatea când este vorba de turații mai mari, în afara urbei.
Ce-i drept vorbim de tracțiune pe puntea din față și un stil de condus cât se poate de casnic. Totuși micile răbufniri de putere în depășirile la drum lung vă atrag atenția că trebuie să acordați ceva mai mult spațiu și răbdare pentru efectuarea manevrelor. Însă indiferent de modul în care le veți efectua confortul la rulare vă induce starea de calm necesară oricărui drum, fie el scurt sau lung. Probabil că „de vină” este transmisia EDC cu 6+1 raporturi, o premieră pentru Kadjar în această configurație.
Pe de altă parte, chiar dacă dispuneți numai de tracțiune pe puntea din față ieșitul la picnic nu este o problemă. Vă ajută garda la sol de 200 mm și Extended Grip care vă permite controlul tracțiunii în condiții de rulare ceva mai dificile. Ce-i drept nu-i ca în cazul tracțiunii integrale, însă tot aveți la dispoziție trei setări care vă ajută în condiții de zăpadă, noroi sau nisip. Asta chiar dacă volumul de 450 de litri ai portbagajului este „full”.
Text / Foto: Radu BUHĂNIŢĂ