TEST: SUV Toyota Foileton Episodul I: C-HR GR Sport

0
108

Vom începe o serie de trei episoade despre SUV-urile constructorului japonez TOYOTA, probabil cel mai consacrat producător din Țara Soarelui Răsare. Primul dintre ele este C-HR, dar nu oricare, ci cea mai nouă și mai interesantă dintre versiuni: C-HR GR SPORT.

Cu toții am văzut pe stradă modelul frumos, futurist și atât de potrivit vieții urbane, Toyota C-HR Hybrid. Dar, cine s-a gândit că va apărea și o variantă sport?
Iată că divizia sport a celor de la Toyota, unde colaborează și celebrul campion mondial de raliuri Tommy Makkinen, Gazoo Racing (GR) intervine și ne creează o variantă sportivă pentru cel mai neașteptat model: C-HR.
Poate că majoritatea împătimiților sportului cu motor s-ar fi așteptat la o variantă ultra sportivă, agresivă, însă Toyota a realizat una pentru cei cărora le place acest sport, dar care nu sunt sportivi.
Constructorul japonez nu vine ­pentru varianta GR Sport cu o altă motorizare. Păstrează echiparea de serie a gamei de vârf, cu motorul de 2 litri și 184 CP, cutia CVT, tracțiunea față, Hybrid. Astfel combină capacitățile unui foarte reușit și liniștit hybrid cu un interior așezat între lux și sport. Iată cum descoperim în această interesantă combinație mici detalii care schimbă complet „tonul muzicii”: tapițeria GP Sport, inserțiile argintii ale panoului de bord, protecțiile ușilor și pragurile de aluminiu cu inserția GR Sport, cusăturile roșii și sigla GR Sport de pe ușa portbagajului. Toate acestea la un loc, alături de design-ul futurist și roțile de 18 inci, dau mașinii un aer plin de sportivitate și dinamism.
Foarte interesant este consumul urban, care, având în vedere motorul pe benzină destul de măricel, ­traficul aglomerat și temperaturile ridicate, a fost într-o plajă de 3,8-4,2 litri/100 km.

Dacă înțelegem de la început că Toyota CHR GR Sport nu este o mașină sport, descoperim în această configurație o variantă suficient de agilă și dinamică, o mașină tinerească, plăcută vederii din exterior, dar și de la interior, destinată majoritar „junglei urbane”, dar care se descurcă foarte bine și la drumuri lungi.
Dacă ar fi să descriu această mașină în câteva cuvinte, aș parafraza un vechi dicton și aș zice… este ca un pantof elegant de femeie, mică și ­frumoasă la exterior și comodă și încăpătoare la interior.

Foto: Emanuel Ilina

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 + trei =