TEST: SUV Toyota Foileton Episodul III: Land Cruiser

0
128

Old but not obsolete

Toyota dezvoltă modelul 200 din 2007 și, sub denumirea comercială Land ­Cruiser, cucerește piața specifică fără drept de apel.
Încă de la apariția sa, acest model de Land Cruiser, mărturisesc că m-a cucerit complet. Caroseria mare, somptuoasă, ornamentele și farurile generoase, interiorul spațios și, nu în ultimul rând, tracțiunea adaptată oricărei condiții de drum sau suprafață, fac din acest model de Toyota un adversar redutabil pentru oricare alt constructor.
Dincolo de aspectul puternic, de cal de tracțiune parcă, interiorul este elegant și spațios, poziția de conducere fiind înaltă, emanând siguranță. Pielea este fină, comenzile sunt la îndemână, inserțiile de lemn sunt ­frumoase, iar bordul și consola centrală, fără să se abată de clasicul Toyota, au un farmec aparte, care te face practic să uiți că te afli într-o mașină destinată majoritar suprafețelor dure și anevoioase. Odată trecută perioada de adaptare cu dimensiunile mașinii, condusul devine o relaxare și o plăcere. În ciuda faptului că motorul este mare și oarecum lent, Toyota surprinde cu opțiunea Sport prin care dinamicitatea şi agilitatea mașinii se schimbă fundamental. Motorul vuiește, biciuit parcă, trăgând după el voinicește mașina. Binecunoscuta dinamicitate a motoarelor diesel Toyota îşi respectă renumele chiar și pe această caroserie mare, cu o cutie de viteze cu puține trepte. Dar, totuși, nu poți sta mult în această variantă, şi parcă imediat începe să îți lipsească eleganța și stilul maiestuos cu care te deplasezi în trafic. Dorința de sportivitate se estompează treptat, sigur și rapid.
Bineînțeles că tentația de a o „încerca” pe off-road este mare și nu poți să îi reziști. Iată că Toyota Land Cruiser, în ciuda unui ampatament mare și a unei caroserii pretențios manevrabilă, dovedește că veleitățile off-road consacrate deja nu numai că nu s-au pierdut, ci chiar s-au îmbunătățit. Astfel, deși am avut la dispoziție o variantă echipată cu anvelope standard, destinate mai mult asfaltului, am reușit să parcurgem suprafețe complexe cu noroi, iarbă umedă sau pietriș fără a întâmpina mari dificultăți. Tracțiunea integrală, atunci când „robinetele” și butoanele sunt acționate corespunzător, răspunde prompt oricărei provocări și nu dezamăgește. Firește că pentru a ajunge la performanța optimă pe un teren anevoios trebuie să lecturezi instrucțiunile din torpedou, iar acesta este un obicei tot mai rar întâlnit. Totuși, odată pus totul în poziția corespunzătoare satisfacția și uimirea pe care Toyota Land Cruiser ți le va produce indiferent de suprafața sau condițiile meteo pe care mergi vor fi la cele mai înalte niveluri.
În așteptarea modelului 300 pot spune că modelul 200 este încă, la nivel competitiv, egal sau chiar deasupra modelelor concurente, depășind cu brio dezavantajul unei cutii de viteze cu puține trepte și profitând din plin de combinația echilibrată off-road și oraș sau autostradă. Totodată spațiul interior generos și cele șapte locuri o urcă rapid în clasamentul mașinilor de familie, ușurința cu care se conduce, în ciuda dimensiunilor mari, făcând-o favorită chiar și printre mămici.

Foto: Emanuel Ilina

http://www.autotestmagazin.ro/test-suv-toyota-foileton-episodul-i-c-hr-gr-sport/

http://www.autotestmagazin.ro/test-suv-toyota-foileton-episodul-ii-highlander-hybrid/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× unu = 5