Toyota Auris rămâne copilul de suflet al constructorului japonez, alături de Corolla, iar noua ipostază îi oferă un look agresiv care să corespundă noii arhitecturi a șasiului și mai multă dinamică.
Dar ce se întâmplă dacă denumirea capătă și componentele „Touring Sport”? Hatchbackul devine mașină de familie.
Touring Sports înseamnă de fapt un „hatch” căruia i s-a lungit portbagajul. Sau combi. Sau brek. Așa că mari diferențe în afară de lungimea propriu-zisă nu sunt remarcabile. Însă, câțiva cunoscuți, mari amatori de hatch-uri, au mârâit că ceva lungime în plus poate să însemne și ceva bătaie de cap la manevrele în spații înghesuite. Cinstit vorbind, cei aproximativ 30 cm în plus nu pot să ridice probleme dacă raza de bracare rămâne aceeași, de 5,4 metri, dar dacă ar exista o asemenea percepție sunt convins că aceasta o să dispară destul de repede. Apropos, am menționat că valoarea pomenită este valabilă pentru roți cu jante de 15 inch?
Instalat în locul șoferului descopăr rapid că accesul este facil chiar și pentru un tip „mult”. Apoi dau nas în nas cu un bord abrupt, care arată un mod clasic, ca să nu spun retro, de abordare a interiorului. Pe de altă parte îl face suficient de scurt pentru a permite destul spațiu pentru picioarele ocupanților locurilor din față, chiar dacă aceștia sunt „săriți” de 1,8 metri. Totuși Toyota Auris Touring Sport are un aer destul de auster, fără o puzderie de gadgeturi ci, în principal, doar ce este necesar pentru a călători în condiții optime, indiferent de distanța parcursă. Iar ce mi-a plăcut este culoarea temă a interiorului, albastră, descoperită la cadranele aparatelor de bord, la displayul central și tapițeria scaunelor care dă un ton relaxant întregii cabine. În contrapartidă, ornamentele gen aluminiu striat dau o irizație metalică, foarte „tehno” a cabinei. Să înțeleg că ar avea vreo legătură cu nivelul de echipare, Luna?
Ocupanții banchetei au o surpriză plăcută. Amenințați de forma acoperișului, supusă noii tendințe de „cupeizare”din designul actual, aceștia descoperă că pot sta nestingheriți și drepți fără ca plafonul, ori luneta în cazul sedanurilor, să le dea bobârnace peste creștet la fiecare denivelare luată sub roți. În cazul de față moda n-a mai cerut vreun sacrificiu pentru pasagerii din spate. Portbagajul este pe măsura unei mașini destinate familiei, adică are un volum de 530 de litri, suficienți pentru un sejur de vacanță de patru persoane cu bagaje cu tot, dacă pliați spătarul banchetei ca să aveți la dispoziție un volum de 1658 litri. Dacă vă puneți în mișcare veți remarca cum Auris TS este vioaie grație unor reprize care nu vă dau pe spate, la propriu, însă vă pot binedispune. Curioși nevoie mare, veți opri ca să lămuriți misterul ce animă blânda familistă. Sub capota veți descoperi că „monstrul” este un motor 1.4L D-4D de 90 CP, cu un cuplu motor de 205 Nm. Cred că transmisiei manuale cu 6+1 raporturi i-ar fi stat mai bine cu un 2,2 litri turbo, de 177 CP, din dotarea lui Avensis. Însă dacă pe banchetă s-ar afla copiii, care își beau liniștiți nesquik-ul, iar un puseu de adrenalină vă face să apăsați accelerația mai nervos riscați ca interiorul să capete altă culoare, greu de scos la spălat. Așadar, concluzia înțeleaptă este că 1,4 diesel și 90 de cai sunt mai mult decât ok. Dacă mai țineți cont de cotiera centrală, de scaunele încălzite, de faptul că puteți schimba vitezele din vârful degetelor și de un binemeritat confort acustic, pot spune cu mâna pe suflet că Toyota Auris Touring Sport vă poate oferi un mod liniștit de a fi. Este genul de mașină care nu promite mai mult decât este și mi se pare un mod cinstit de a privi lucrurile.
Drive-test realizat de Radu BUHĂNIŢĂ
Foto: Tibi MÎNZU