Compania japoneză de tehnologie THK a prezentat modelul LSR-05 la Salonul Auto de la Paris, fiind pentru prima dată când această mașină a fost expusă în afara Japoniei. Conceptul de crossover electric a fost proiectat de legendarul designer japonez Shiro Nakamura, cunoscut pentru designul modelului Nissan GT-R.
Prototipul electric avansat, dotat cu sistem de încărcare wireless, a fost conceput de Shiro Nakamura, renumit pentru activitatea sa la Nissan, unde a fost responsabil de celebrul model supersport GT-R. Viziunea lui Nakamura pentru THK LSR-05 a fost să îmbine idealurile de lux, sportivitate și inovație, creând un crossover-coupe dinamic, cu patru locuri.
LSR-05 nu se remarcă doar prin design. Inovațiile tehnologice ale THK sunt la baza performanței acestui model. Mașina este alimentată de trei motoare electrice: două, fiecare de 93 kW (126 CP), sunt integrate în roțile din spate, iar al treilea este montat pe axul față și are 220 kW (299 CP). Sistemul elecctric funcționează la tensiunea de 800 de volți. Propulsoarele electrice folosesc sistemul proprietar al THK de flux magnetic variabil, pentru a îmbunătăți cuplul și viteza. Sistemul de propulsie este combinat cu direcția pe toate cele patru roți, asigurând agilitate și stabilitate excepționale pe șosea.
THK LSR-05 are sistem de încărcare fără contact, numit CLPS, ce permite alimentarea wireless prin intermediul unor emițători încorporați în sol. Acest sistem, alături de capacitatea suspensiilor ALCS de a coborî mașina, pentru a îmbunătăți eficiența încărcării, oferă o privire asupra viitorului tehnologiei autovehiculelor electrice. Suspensia activă cu control al nivelului (ALCS) ajustează înălțimea vehiculului pentru a optimiza eficiența energetică în timpul încărcării fără contact și reglează suspensia în funcție de condițiile de drum, reducând rezistența aerului la viteze mari.
Interiorul minimalist al crossoverului reflectă filosofia de design a lui Nakamura, concentrându-se pe linii curate și funcționalitate orientată către utilizator. Sistemul THK de „glisare invizibilă a scaunelor” oferă o dispunere ajustabilă și fluidă a scaunelor, utilizând ghidaje liniare pentru a crea o podea plată ce maximizează spațiul interior.
Directorul executiv al THK, Akihiro Teramachi, și-a exprimat mândria la prezentarea lui LSR-05 la prestigiosul Salon Auto de la Paris, evidențiind „tranziția companiei de la furnizor de sisteme de mișcare liniară la dezvoltator de tehnologie auto de ultimă generație. Ca exemplu al expertizei tehnologice a THK și al măiestriei de design a lui Shiro Nakamura, LSR-05 este poziționat să aibă un impact semnificativ în lumea automobilelor electrice”.
Vorbind la Salonul Auto de la Paris, Shiro Nakamura, CEO al SN Design Platform, a declarat: „LSR-05 reprezintă inovația și precizia japoneză. În special, forma inteligentă a permis un habitaclu spațios și confortabil, utilizând o dispunere unică a scaunelor, datorită sistemului de glisare invizibilă dezvoltat de THK”.
THK nu se va opri la conceptul LSR-05. Planuri sunt deja în curs pentru LSR-07, un nou prototip, care va prezenta următoarea generație de tehnologie pentru mașinile electrice și va aduce noi avansuri în filosofia de design a lui Nakamura. Acesta este așteptat să fie dezvăluit la următorul Salon Auto de la Tokyo.
Vă recomandăm și:
Dacia Bigster, „ancora” Renault pe o piață extrem de importantă
Mobilize Duo este un Renault Twizy renăscut cu o autonomie de 160 km