Toyota și motorul care filtrează dioxidul de carbon din atmosferă

0
97

Toyota are un plan foarte îndrăzneț. Oficialii mărcii japoneze au dezvăluit că au un pus la un punct un motor capabil să filtreze dioxidul de carbon în timp ce mașina se deplasează. Testele de pe modelul Corolla „de competiție” au fost un mare succes. Iar asta este o nouă dovadă că producătorul este foarte nerăbdător să se îndrepte, cu viteză, spre mașinile electrice.

Toyota a pus la punct un motor care filtrează dioxidul de carbon

Vânzările și cererea de mașini electrice la nivel sunt în scădere. Iar aici nu este vorba de concluziile unui activist îndrăgostit de motorul clasic, ci este vorba de cifre oficiale. Asta în timp ce industria auto pare că se focusează pe acest domeniu. În ciuda acestei tendințe, Toyota nu se grăbește să renunțe la motoarele convenționale. În schimb, constructorul japonez investește în continuare în tehnologii alternative pentru a îmbunătăți eficiența și impactul ambiental al vehiculelor sale.

Noua tehnologie dezvoltată de Toyota are ca scop reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale motoarelor termice. Prin intermediul unui sistem inovator de filtrare, acest motor este capabil să „captureze” dioxidul de carbon din atmosferă folosind un filtru special conceput. Această idee interesantă a fost testată pe modelul GR Corolla de curse, echipat cu un motor de combustie a cărui sursă de energie este hidrogenul.

Cum funcționează motorul

Mecanismul de funcționare al acestei tehnologii revoluționare presupune captarea dioxidului de carbon în sistemul de filtrare, urmată de eliberarea acestuia într-un lichid prin intermediul căldurii generate de motor, fără a necesita energie suplimentară. Acest aspect indică faptul că tehnologia poate fi adaptată și la motoarele cu ardere convențională, nu doar la cele care utilizează hidrogen.

Astfel, se deschide perspectiva unui automobil care nu numai că se deplasează, dar și curăță atmosfera, compensând emisiile de dioxid de carbon generate în timpul funcționării. Cu toate acestea, tehnologia se află încă într-un stadiu incipient și departe de a fi implementată la scară largă. În testele efectuate de Toyota, filtrele au reușit să captureze doar 20 de grame de dioxid de carbon în 20 de tururi de circuit, echivalentul a aproximativ 90 de kilometri parcurși. Deși este un progres semnificativ, este important de remarcat că motoarele convenționale emit o cantitate mult mai mare de dioxid de carbon în același interval de timp.

Cu toate acestea, Toyota își propune să integreze această tehnologie în viitoarele sale modele de serie. Prin implementarea acestor filtre inovatoare, constructorul japonez vizează atingerea neutralității de carbon pentru vehiculele sale, demonstrând angajamentul său pentru dezvoltarea durabilă și reducerea impactului asupra mediului înconjurător.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci − = 1