Triumph Daytona 660 – noul model

0
380

Triumph a dezvăluit o nouă motocicletă sport de categorie medie cu motorizare în trei cilindri, Daytona 660.

O evoluție semnificativă a motorului în trei cilindri de 660 cm3, a făcut posibilă atingerea unei puteri maxime de 95 CP și a unui cuplu maxim de 69 Nm. Daytona 660 combină cuplul motor obținut la turațiile joase cu puterea dezvoltată pe plaja turațiilor medii și de vârf. 80% din cuplul maxim este disponibil de la doar 3.125rpm, pentru un răspuns prompt și viguros. Puterea maximă este atinsă la 11.250 rpm iar turația maximă a motorului este de 12.650 rpm. Astfel, Daytona 660 asimilează într-un stil propriu caracterul controlabil specific motoarelor cu doi cilindri și nivelul de performanță pe care îl poate oferi un motor cu patru cilindri în linie. Inclusiv coloana sonoră a fost îmbunătățită de noul sistem de evacuare, cu o arhitectură a galeriilor 3-in-1 și o tobă joasă, compactă, cu finisaj din oțel inoxidabil. Totodată  oferă cu 17% mai multă putere și 9% mai mult cuplu decât modelul Trident.

Puterea este transmisă printr-o cutie de viteze cu șase trepte, iar ambreiajul asistat de Triumph Torque Assist asigură o acțiune progresivă și optimizată a manetei pentru o mai bună accesibilitate. Designul ambreiajului îmbunătățește controlul roții spate în cazul unei decelerații puternice, pentru o intrare în viraje lină și sigură. Sistemul Shift Assist care permite schimbări de treaptă rapide și fără implicarea ambreiajului este disponibil ca dotare opțională.

Șasiul bine echilibrat asigură o manevrabilitate intuitivă și agilă. Dar și comodă pe tot parcursul zilei, datorită echipării cu furcă Showa inversată de 41 mm (110 mm cursă liberă a roții față) și amortizor monoshock Showa cu preîncărcare reglabilă (130 mm cursă liberă a roții spate).  Frânele față cu patru pistonașe, discuri duble de 310 mm și conducte împletite sunt asociate cu noile anvelope Michelin Power 6. Roata spate este dotată cu un disc de frână de 220 mm si etrier glisant. Datorită modulatorului Continental, Daytona 660 oferă o putere excelentă de decelerare asistată de ABS și o percepere foarte bună a intervenției frânelor.

Cu o înălțime a șeii de 810 mm și un profil îngust în zona sa cea mai joasă, Daytona 660 mizează pe reconfigurarea poziției ghidonului și scărițelor pentru a se preta utilizării de către piloți de toate taliile. Șeile pentru pilot și pasager sunt separate. O șa coborâtă cu 25 mm este disponibilă ca accesoriu.

Pentru a se asigura că piloții se simt permanent în control, noul model Triumph include trei moduri de condus: Sport, Road și Rain. Este astfel optimizat răspunsul accelerației și setările de control ale tracțiunii în funcție de condițiile de rulare. Este disponibil un nou sistem de avertizare în cazul frânărilor de urgență care activează luminile de avarie pentru a alerta pe ceilalți participanți la trafic asupra situației create. Sistemul de control al tracțiunii poate fi dezactivat de piloții care preferă o libertate totală față de intervenția electronică.

Instrumentele de bord multifuncționale dispun de un ecran TFT color integrat într-un afișaj LCD alb pe negru. Compacte și cu un design aerisit, toate informațiile sunt afișate clar și sunt ușor de citit în diferite condiții de lumină. Este asigurată compatibilitatea cu sistemul de conectare My Triumph care permite navigația turn-by-turn plus interacțiunea cu telefonul sau alte dispozitive multimedia. Toate funcțiile sunt controlate prin intermediul blocului de comenzi pentru a fi ușor de utilizat în timpul mersului.

ADN-ul inconfundabil al designului Daytona a fost reimaginat cu o atitudine proaspătă pentru o nouă postură agresivă și linii curate. Farurile LED duble încorporează o priză de aer centrală. Carenajul minimalist subliniază profilul atletic care se încheie cu un stop LED cu conturi precis trasat. Sunt disponibile trei opțiuni de culoare, toate însoțite de numărul „660” caligrafiat într-o manieră competițională.

Sunt disponibile peste 30 de accesorii pentru a adapta performanța, confortul, stilul și caracterul practic în funcție de preferințe și buget. Motocicliștii care doresc un stil distinctiv pot alege inclusiv un capac pentru rezervorul de ulei care este pre-găurit pentru a fi blocat prin fir contra desfacerii. Alte accesorii includ mânere încălzite, o priză USB sub șa, un sistem de monitorizare a presiunii în pneuri sau o geantă de rezervor pentru mărirea capacității de transport. În funcție de piață, sunt disponibile dotări de securitate precum sistemul de alarmă Triumph Protect+, sistemul de urmărire Triumph Track+ cu monitorizare 24/7 dar și o gamă completă de sisteme de închidere.

Este oferit inclusiv un kit compatibil cu permisul de categorie A2, care reduce puterea motorului la 35 kW.

Triumph Daytona 660 are un interval de service de 16,000 km și o garanție de doi ani fără limită de kilometri.

Steve Sargent, Chief Product Officer al Triumph, a declarat: „660-ul are toată atitudinea și agilitatea așteptate de la numele Daytona și este însoțit de performanțele palpitante, utilizabile în lumea reală și confortul pe care îl caută motocicliștii din ziua de azi. Suntem entuziasmați de impactul pe care Daytona 660 îl va avea în lumea sportivelor de categorie medie, aflată în creștere.”

SPECIFICAȚII

MOTOR ȘI TRANSMISIE

Tip Răcire lichidă, 3 cilindri în linie, 12 valve, DOHC, interval de aprindere 240°
Capacitate 660cc
Alezaj 74.04mm
Cursă 51.1mm
Compresie 12.05:1
Putere maximă 70 kW (95PS) @ 11,250 rpm
Cuplu maxim 69 Nm @ 8,250 rpm
Sistem de alimentare Injecție secvențială multipoint electronică, cu control electronic al accelerației
Evacuare Galerii din otel inoxidabil 3-in-1 cu tobă joasă single-sided din otel inoxidabil
Transmisie finală Lanț X-ring
Ambreiaj Ambreiaj umed, multi-disc, slip & assist
Cutie de viteze 6 viteze

 

ȘASIU

Cadru Cadru perimetral din oțel tubular
Basculă Cu două brațe, fabricată din oțel
Roata față Jantă din aliaj de aluminiu cu 5 spițe, 17 x 3.5 in
Roata spate Jantă din aliaj de aluminiu cu 5 spițe, 17 x 5.5 in
Anvelopa față120/70 ZR 17 120/70 ZR 17
Anvelopa spate 180/55 ZR 17
Suspensia față Furcă Showa inversată de 41mm cu funcție separată de tip big-piston (SFF-BP), cursă a roții de 110mm
Suspensia spate Amortizor Showa monoshock cu preîncărcare reglabilă, cursă a roții de 130mm
Frâne față Discuri duble flotante de 310mm, etriere radiale cu 4 pistonașe, ABS
Frâne spate Disc fix de 220mm, etrier glisant cu un pistonaș, ABS
Instrumente de bord Instrumente de bord multifuncționale cu afișaj TFT color

 

DIMENSIUNI ȘI MASE

Lungime 2083.8mm
Lățime (ghidon) 736mm
Înălțime fără oglinzi 1145.2mm
Înălțime la șa 810mm
Ampatament 1425.6mm
Rake 23.8°
Trail 82.3mm
Greutate la plin 201kg  (@90% din volumul de combustibil)
Capacitate rezervor combustibil 14 litres

 

CONSUM DE COMBUSTIBIL ȘI EMISII DE CARBON

Consum de combustibil 57.6 mpg (4.9litres / 100 km)
Valori CO2 113 g/km
Standard certificare EURO 5+

Valorile pentru emisiile CO2 și consumul de combustibil sunt măsurate în conformitate cu specificațiile 168/2013/EC. Valorile pentru consumul de combustibil sunt extrase din condiții specifice de testare și servesc doar pentru scopuri comparative. Este posibil ca acestea să nu reflecte rezultatele din timpul condusului.

 

SERVICE

Interval de service 16 000 km (10 000 mile) sau 12 luni, oricare survine mai întâi

 

Triumph și Gibson: La răscrucea unor lumi

Ovidiu Popârțan: Agricultură cu o motocicletă din Al Doilea Război Mondial

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 1 = sase