

Romania Historic Winter Rally a dat startul sezonului 2023 în competițiile desfășurate sub autoritatea FRAS, la Comandău (Covasna). Competiția a fost adjudecată de echipajul Paul Chabloz / Philippe Escobar, din Franța, la bordul unui BMW 325 iX E30.
Paul Chabloz / Philippe Escobar s-a impus pe proba specială „Chiuzul Păpăuți”, iar conaționalii Patrice Perche și Julien Saunier (Subaru Impreza GT Turbo) au câștigat proba în sens invers, primii stabilind un avans de peste 14 secunde în fruntea ierarhiei provizorii, după prima zi.
A doua zi, belgienii Grégoire de Mevius și André Leyh, câștigătorii ediției trecute, s-au impus pe „Comandău 1” și „Comandău 2”, iar francezii Paul Chabloz și Philippe Escobar și-au adjudecat proba specială „Păpăuți”, astfel că aceștia din urmă reușeau să se mențină lideri în clasamentul provizoriu, dar distanța scăzuse la aproximativ 6 secunde față de principalii urmăritori, echipajul belgian.
Din păcate pentru De Mevius si André, totul s-a încheiat pe proba „Mica Siriu 1”, câștig de cauză având echipajul Patrice Perche / Julien Saunier, urmat de Chabloz / Escobar, care și-a mărit astfel avantajul din clasamentul general la 1 minut și 9 secunde. Pe „Korpás 1”, Chabloz / Escobar au câștigat și și-au mărit avansul la „general” la aproximativ 2 minute, iar pe „Mica Siriu 2” scenariul de pe „Korpás 1” s-a repetat, liderii impunându-se și pe „Korpás 2”.

Înaintea ultimei zile de concurs, echipajul Chabloz / Escobar avea un avantaj de peste 2 minute și 20 de secunde în fața lui Perche și Saunier, pe locul 3 situându-se un alt echipaj din Hexagon, Pierre Vivier-Muglioni Pierre / Jean-Pierre Finidori. În aceste condiții, Patrice Perche și Julien Saunier și-au adjudecat atât urcarea pe „Comandău 3”, cât și „Korpás 3”, în vreme ce belgienii Christophe d’Ansembourg / Werner d’Ansembourg au bătut proba de pe „Betașu”, avansul liderilor Chabloz / Escobar păstrându-se la peste 2 minute.
Ultima specială, „Păpăuți 2”, din totalul celor 13, a fost adjudecată de Perche și Saunier, iar Paul Chabloz și Philippe Escobar nu au mai putut fi ajunși și au fost declarați învingători cu 55 de secunde avans. Cei doi au fost urmați pe podium, la general, de Patrice Perche și Julien Saunier (Subaru Impreza GT Turbo), respectiv un alt echipaj din Franta, Pierre Vivier-Muglioni și Pierre-Jean Finidori (Subaru Impreza WRX).

Același podium a fost și la grupa automobilelor cu tracțiune integrală (VHC4), în timp ce victoria la grupa mașinilor cu tracțiune pe o singură punte (VHC2) a fost adjudecată de echipajul Pierre Lafay / Dominique Savignoni (Ford Escort RS 1800 MKII). Singurul echipaj 100% feminin prezent în competiție, Ambre Boucherie / Margot Pottier (Subaru Impreza GT Turbo), din Franța, a obținut victoria în clasamentul Women.
Așadar, Romania Historic Winter Rally continuă să-și schimbe câștigătorii de la an la an. Înaintea lui Paul Chabloz a fost Gregory de Mevius (2022), apoi fiul acestuia, Ghislain de Mevieus (2021), Charles Munster (2020), Eric Royere (2019), Laurent Battut (2018) și Patrick Ferrier (2017).
Cezar Romaniuc, FRAS
(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)
http://www.autotestmagazin.ro/kartingul-electric-prinde-putere-in-fras/