Un pahar cu apa Honda? Totul este posibil. Faptul că niponii sunt oameni perseverenţi este la fel de adevărat precum faptul că italienii se pricep la design. Nici la acest ultim aspect, datorită tenacităţii, producătorul din Ţara Soarelui Răsare nu stă rău.
Urmare a alarmantei crize ecologice cu care suntem ameninţaţi de decenii bune, cât şi a terminării combustibililor fosili (acum nu ştim exact cine ar dispărea primul… noi ca planetă sau petrolul), există preocupări în lume pentru tehnologii alternative. O variantă scoasă deja pe piaţă este cea a automobilelor electrice. Dezavantajul major al acestora este timpul de încărcare şi infrastructura pentru aceste staţii. Preţul acumulatorilor este şi el un impediment serios în implementarea acestor tehnologii pe scară largă în viitorul apropiat. O altă direcţie, cea spre care şi-a îndreptat atenţia şi Honda, prin intermediul conceptului FCV, este cea a utilizării pilelor de combustibil. Tehnologia presupune o staţie de hidrogen care alimentează aceste pile-celule. Produsul rezidual este… apă! Este şi curată, aşa că o poţi folosi pe post de apă plată, apa Honda. Gata cu drumurile la supermarket pentru asta. Tehnologia nu a apărut de ieri, de azi, în curtea producătorului nipon. El a lansat modelul FCX Clarity care o deţine deja. Cel din urmă concept face şi el parte dintr-o evoluţie spre un model de serie care va fi lansat în 2016. Sub anumite aspecte acesta reprezintă cumva o îndulcire stilistică a penultimului concept FCEV.
Această domolire îşi are originile în dorinţa producătorului de a scoate pe piaţă o maşină de acest gen. Prin urmare, FCV prezintă oglinzi retrovizoare în loc de cameră, pasajele roţilor spate sunt mai decupate, părăsind conceptul de aripă protectoare a lor, ce se regăsea pe FCEV. Este de aşteptat ca şi pe modelul de serie să existe nişte „domoliri”ale designului ce, probabil, vor viza zona blocurilor optice, pasajul roţilor spate care o să aibă o temă mai comună, interiorul… Important este că există şanse ca mare parte din designul general să rămână şi să arate în continuare futurist. Deşi pe continentul european infrastructura nu este încă disponibilă, eficienţa unei asemenea maşini care poate să parcurgă circa 700 de kilometri cu un „plin” poate să strângă destule argumente ca această situaţie să fie diferită în viitor.
Dacă apa plată furnizată nu era un argument suficient să vă atragă atenţia, maşina poate funcţiona şi pe post de minicentrală electrică. Dacă avem apă, curent şi eventual un cort… cred că putem merge cu ea şi pe plajă, că tot mai este vreme bună de mers la mare.