Victorie istorică pentru Audi la Dakar 2024

0
142
Audi RS Q e-tron #204 (Team Audi Sport), Carlos Sainz/Lucas Cruz

Audi a reușit să scrie istorie în dificilului rally-raid Dakar. Pentru prima dată, competiția a fost câștigată de un automobil cu propulsie electrică pilotat de veteranul pilot spaniol Carlos Sainz.

Modelul electric cu range extender Audi RS Q e-tron dezvoltat special pentru cursa prin deșert a reușit o victorie istorică la Dakar. Echipajul Carlos Sainz / Lucas Cruz a obținut prima victorie a Audi în Raliul Dakar după aproximativ 7.900 de kilometri, cu un avans de 1h 20min. Mattias Ekström/Emil Bergkvist au trecut, de asemenea, linia de sosire.

Carlos Sainz

„Felicitări echipei Audi Sport pentru victoria în Raliul Dakar„, a declarat Gernot Döllner, președintele Consiliului de Administrație al Audi AG. „Audi a stabilit încă o dată o piatră de hotar în motorsport.” Audi RS Q e-tron are tracțiune integrală electrică. Alimentarea cu energie este asigurată de o baterie de înaltă tensiune și de un convertor de energie care funcționează cu reFuel pe bază de combustibil rezidual, economisind astfel 60 la sută din emisiile de CO2 în comparație cu combustibilii convenționali.

Audi RS Q e-tron #204 (Team Audi Sport), Carlos Sainz/Lucas Cruz

Victorie pentru El Matador

Echipajul Carlos Sainz/Lucas Cruz și-a asigurat avansul necesar după ce au condus fără întrerupere încă din a șasea probă specială a raliului prin deșert. Pentru veteranul pilot spaniol Carlos Sainz este al patrulea succes în Dakar. Alături de navigatorul său, Lucas Cruz, a mai terminat pe prima poziție la edițiile din 2010, 2018 și 2020.

Audi RS Q e-tron #207 (Team Audi Sport), Mattias Ekström/Emil Bergkvist

Chiar dacă s-a menținut constant pe primul loc, amenințarea echipajului Sebastien Loeb / Fabian Lurquin de la echipa BRX s-a menținut până aproape de final. Francezul a redus constant distanța care îl separa de la Carlos Sainz, dar în penultima zi a fost lovit de ghinion. Cu mașina avariată, Loeb a fost nevoit să se retragă din lupta pentru primul loc.

Celelalte două echipaje Audi au avut, de asemenea, o prestație puternică la începutul cursei. Suedezii Mattias Ekström/Emil Bergkvist au câștigat prologul de la început și au progresat până pe locul doi, în spatele lui Sainz/Cruz, până în ziua de odihnă, după șase etape. Cu toate acestea, o defecțiune la puntea spate în etapa a șaptea i-a costat toate șansele. Stéphane Peterhansel, deținătorul recordului cu 14 victorii la Dakar, se afla pe locul șase cu puțin timp înainte de jumătatea cursei, după ce a obținut a 50-a victorie de etapă cu mașina și a 83-a la general. O defecțiune la sistemul hidraulic i-a aruncat pe el și pe compatriotul său francez Edouard Boulanger înapoi pe locul 22 în etapa a șasea.

Audi RS Q e-tron #204 (Team Audi Sport), Carlos Sainz/Lucas Cruz

Pe locul 2 la general s-a clasat Guillaume de Mevius (Toyota), iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Sebastien Loeb (BRX Hunter).

Etape zilnice de peste 400 de kilometri deseori, două etape maraton cu service limitat sau chiar fără service, precum și 4.600 de kilometri cronometrați și 7.883 de kilometri în total au caracterizat Raliul Dakar 2024.

 

Mai puteți citi:

Dacia va participa la Raliul Dakar. Celebrul Sebastian Loeb va fi unul dintre piloți – GALERIE FOTO

Audi RS Q e-tron rally car: Navă de nisip

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× trei = 15