Volkswagen a vândut o uzină

0
56

Volkswagen are nevoie urgentă o reducere a cheltuielilor cu zece miliarde de euro și se pregătește să închidă mai multe fabrici. Și în premieră se vorbește despre facilități din Germania. Până vom vedea dacă se va ajunge la aceste mutări bruște, Volkswagen a vândut o fabrică din China.

Volkswagen a vândut fabrica sa din Xinjiang, China, către Shanghai Motor Vehicle Inspection Certification (SMVIC)

Volkswagen se pregătește să închidă fabrici din Germania, ceea ce ar însemna o premieră în istoria de 87 de ani a acestei companii. Rămâne de văzut dacă acest plan va fi dus la bun sfârșit sau compania va beneficia de ajutor din partea statului ținând cont că este vorba despre unul dintre cei mai importanți piloni din industria auto europeană și chiar mondială.

Cert este că oficialii companiei s-au apucat deja să „taie” din costuri, iar prima decizie importantă vizează închiderea operațiunilor din Xinjiang.

Fabrica a fost deschisă în anul 2013 și a fost destinată producției modelului Volkswagen Santana, având o capacitate de 50.000 de unități pe an. Totuși, uzina și-a pierdut relevanța după anul 2019, când producția s-a oprit, iar activitatea a fost redusă la verificări finale de calitate realizate de aproximativ 200 de angajați. Decizia de a închide operațiunile de aici vine în urma presiunilor internaționale privind respectarea drepturilor omului în această regiune, conform informațiilor furnizate de agenția Reuters.

Noua proprietară, compania de stat SMVIC, va prelua toți angajații și infrastructura fabricii, inclusiv pistele de testare din Turpan (Xinjiang) și Anting (Shanghai). Deși Volkswagen a ieșit complet din Xinjiang asta nu înseamnă faptul că această companiei își dorește să rămână mai puțin importantă pentru piața din China. Iar o dovadă în acest sens este parteneriatul semnat cu SAIC, valabil până în anul 2040 și care spune că până în anul 2030 vor fi lansate 18 modele noi.

Volkswagen, măsuri drastice în Germania

Volkswagen se confruntă cu mari probleme financiare și dincolo de închiderea unor fabrici-ceea ce va duce la concedieri- se pregătesc și reduceri de salarii. Compania are dificultăți din cauza tranziției lente spre vehiculele electrice, în condițiile în care investițiile au fost enorme, dar și pentru că rivalii din China au beneficiat de subvenții din partea guvernului de la Beijing.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 − trei =