Pilotul francez Sébastien Loeb va conduce pentru trei sezoane o mașină Dacia la Raliul Dakar. El va face echipă cu Cristina Gutiérrez și Nasser Al-Attiyah. Modelul de concurs se numește Sandriders și a fost prezentat oficial.
Dacia Sandrider, mașina oficială de la Raliul Dakar
Constructorul Dacia a dezvăluit, marţi, maşina pe care pilotul francez Sébastien Loeb o va conduce în următoarele trei ediţii ale Raliului Dakar. Subsidiara grupului Renault a colaborat cu Prodrive pentru a dezvolta un prototip, Sandriders, bazat pe modelul Hunter. Prima cursă va avea loc în Maroc, în octombrie 2024, relatează lequipe.fr.
După Peugeot şi Prodrive-BRX (Bahrain Raid Xtreme), Sébastien Loeb îşi va continua parcursul la Dakar cu constructorul român Dacia, care a prezentat la Aubervilliers, în apropiere de Paris, prototipul pe care i-l va încredinţa alsacianului, precum şi lui Nasser al-Attiyah din Qatar şi Cristinei Gutierrez din Spania
Filiala Grupului Renault a dezvoltat maşina Sandriders în colaborare cu Prodrive, bazându-se pe experienţa acumulată cu Hunter în ultimii patru ani. „Este un proiect profesionist, cu o investiţie reală din partea mărcii Dacia. În opinia mea, utilizarea experienţei Hunter într-un proiect complet nou a fost cea mai bună alegere posibilă pentru a-mi mări şansele de a câştiga Dakar” declarat el.
- Citește și: Dacia va participa la Raliul Dakar. Celebrul Sebastian Loeb va fi unul dintre piloți
Directorul tehnic Philip Dunabin a oferit mai multe detalii și a vorbit despre noutățile pe care le propune această mașină, care arată spectaculos. „Nu este doar un Hunter modernizat. Toate sistemele sunt fie complet noi, fie complet actualizate.
Avem un şasiu tubular care este mai uşor şi mai lat, cu mai mult spaţiu în cockpit şi o mai bună distribuţie a greutăţii. Motorul este nou, un V6, bi-turbo, 3 litri. Am lucrat la fiabilitatea transmisiei, iar cutia de viteze a fost revizuită. Am lucrat, de asemenea, la aerodinamică şi la vizibilitatea pentru şoferi”, a adăugat Dunabin.
Care sunt principalele noutăți de la Dacia Sandrider
Oficialii Dacia au transmis că toate elementele de caroserie inutile au fost eliminate pentru a ajuta la reducerea greutății. Mașina va utiliza o suspensie cu dublu braț oscilant în întreaga sa, pentru a face față terenului accidentat tipic în raliurile de raid, și prezintă inclusiv pigmenți anti-infraroșu în vopsea, pentru a ajuta la reducerea încălzirii excesive și a efectelor acesteia asupra vehiculului.
Roțile de rezervă ale lui Sandrider nu sunt acoperite, pentru a le face mai ușor accesibile în timpul schimbării roților după pană, iar interiorul prezintă elemente magnetice concepute pentru a ține instrumentele ferm în loc în timp ce mașina sare printre dunele din deșert. În plus, nu există practic niciun balansoar în față și în spate, astfel că Sandrider ar trebui să poată cuceri cele mai abrupte pante.
Dacia Sandrider folosește un motor V6 twin-turbo de 3.0 litri, care produce 355 CP și 539 Nm cuplu, și va folosi combustibil sintetic sustenabil furnizat de partenerul Dakar, Aramco.