ACEA – Reducerea CO2 sub semnul întrebării

0
2485

Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) este îngrijorată de tendința continuă de stagnare a cotei de piață a mașinilor electrice cu baterii și trimite un semnal de avertizare pentru industriile implicate și factorii de decizie politică.

Industria auto din UE a investit miliarde de euro în electrificare pentru introducerea EV pe piață, însă celelalte ingrediente necesare pentru această tranziție nu sunt disponibile permanent, iar în acest caz competitivitatea UE se erodează. Urmările fac să devină dificilă tranziția spre emisii zero crescând astfel îngrijorările legate de îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor de CO2, pentru 2025, în cazul vehiculelor ușoare.

Asociația atrage atenția că UE încă este lipsită de condiții cruciale pentru adoptarea pe piață a mașinilor și furgonetelor cu emisii zero. Acestea includ infrastructura de încărcare și reumplere cu hidrogen, precum și un mediu de producție competitiv, energia verde la prețuri accesibile, stimulente fiscale și de achiziție și o aprovizionare sigură cu materii prime, hidrogen și baterii.

După cum afirma Mario Draghi, fostul premier al Italiei și ex-președinte al Băncii Centrale Europene, în propriul Raport de competitivitate adresat CE, „…sectorul auto este un exemplu cheie de lipsă de planificare a UE și aplicarea unei politici climatice fără o politică industrială”. Această tranziție ambițioasă nu poate fi realizată doar de industrie nicăieri în lume și cu atât mai puțin în absența unor măsuri politice coerente pentru menținerea competitivității sectorului auto și facilitarea adoptării vehiculelor cu emisii zero în UE. Membrii ACEA, adică 15 grupuri auto printre care și Renault, sunt pe deplin angajați față de obiectivele climatice de la Paris. Însă a devenit clar faptul că tranziția trebuie făcută mai gestionabilă. O revizuire de fond și holistică a regulamentului CO2 va fi crucială pentru evaluarea progresului real în raport cu nivelul ambiției cerințelor și pentru luarea măsurilor necesare.

Vă recomandăm și:

ACEA – Posturi de încărcare insuficiente în UE

Uzina BMW din München va produce doar mașini electrice. De când se va produce această schimbare

Renault Estafette, viitoarea mașină a curierilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase + 9 =