ACEA – Posturi de încărcare insuficiente în UE

0
642

Conform unui recent raport Asociației Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA) există un decalaj alarmant între disponibilitatea actuală a posturilor publice de încărcare pentru EV și numărul necesar real pentru îndeplinirea obiectivelor UE de reducere a CO2.

Vânzările de mașini electrice din UE au crescut de trei ori mai repede, între 2017 și 2023, decât instalarea punctelor de încărcare, arată raportul ACEA. Privind în perspectivă, UE are nevoie anual de opt ori mai multe puncte de încărcare până în 2030, conform estimărilor industriei.

„Avem nevoie de adoptarea pieței de masă a mașinilor electrice în toate țările UE pentru atingerea obiectivelor ambițioase ale Europei de reducere a CO2. Acest lucru nu se va întâmpla fără disponibilitatea pe scară largă a infrastructurii publice de încărcare în întreaga regiune”, a declarat directorul general al ACEA, Sigrid de Vries. „Suntem foarte îngrijorați de faptul că implementarea infrastructurii nu a ținut pasul cu vânzările de ma­șini electrice cu baterii în ultimii ani. În plus, acest ‘decalaj în infrastructură’ riscă să se extindă în viitor într-o măsură mult mai mare decât estimările Comisiei Europene.”

Puțin peste 150.000 de puncte publice de încărcare au fost instalate anul trecut în întreaga UE, în medie mai puțin de 3.000 pe săptămână, ajungând la un total de peste 630.000.

Potrivit Comisiei Europene, până în 2030 ar trebui instalate 3,5 milioane de puncte de încărcare. Atingerea acestui obiectiv ar însemna instalarea a aproximativ 410.000 de puncte de încărcare publice pe an (sau aproape 8.000 pe săptămână), de aproape trei ori mai mult față de cea mai recentă rată anuală de instalare.

Cu toate acestea, ACEA estimează că vor fi necesare 8,8 milioane de posturi de încărcare până în 2030. Atingerea acestui lucru ar necesita instalarea a 1,2 milioane de încărcătoare pe an sau peste 22.000 pe săptămână, adică de opt ori mai mult decât rata anuală actuală.

„Accesul facil la punctele de încărcare publice nu este doar „bine să fie făcut”, ci o condiție esențială pentru de­car­bonizarea transportului rutier, pe lângă sprijinul pieței și un cadru de producție competitiv în Europa. Investițiile în infrastructura publică de încărcare trebuie intensificate de urgență dacă dorim să reducem decalajul de infrastructură și să îndeplinim obiectivele climatice”, a avertizat de Vries.

Vânzările de mașini electrice din UE au crescut de trei ori mai repede decât instalarea punctelor de încăr­care între 2017 și 2023, arată raportul ACEA. Privind în perspectivă, UE are nevoie de de opt ori mai multe puncte de încărcare anual până în 2030.

Vă recomandăm și: 

Uzina BMW din München va produce doar mașini electrice. De când se va produce această schimbare

Uzina BMW din München va produce doar mașini electrice. De când se va produce această schimbare

Ford E-Transit – Variantă pe plus

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ cinci = 9