Deși dedicată propulsiei hibride, pe care o consideră soluția ideală pe termen scurt și mediu, Toyota nu a pierdut ocazia Salonului Auto de la Paris pentru a arăta că deține suficiente cunoștințe și tehnologii în materie de autovehicule exclusiv electrice: versiunea de serie iQ EV va fi un concurent direct pentru Smart Fortwo ED.
Prefigurat de trei concepte FT-EV succesive, modelul Toyota iQ EV este echipat cu un motor electric de 64 CP și cuplu de 163 Nm, alimentat de un set de acumulatori litiu-ion, montat în podea. Bateriile se încarcă complet în trei ore, dar își ating 80% din capacitate în doar 15 minute, dacă sunt cuplate la o priză rapidă. Din păcate, avantajul timpilor scurți de încărcare este parțial anulat de autonomia pe care o asigură acumulatorii – 85 km. Cântărind cu 125 kg mai mult decât versiunea cu motor pe benzină de 1,33 litri, adică 1.055 kg, iQ EV are nevoie de 14 secunde pentru demarajul 0-100 km/h și atinge viteza maximă de 125 km/h. Un pic prea puțin în comparație cu Smart Fortwo ED, ce are o autonomie de 145 km, viteză maximă de 145 km/h și este mai sprinten: 11,5 secunde pentru 0-100 km/h.
Ca aspect, varianta cu zero emisii poluante se distinge de un iQ obișnuit prin designul părții frontale, cu calandru plin, fără grilă de aer, ce ascunde slotul de încărcare a acumulatorilor, ornamentele ce prelungesc farurile pe stâlpul A și schema bicoloră, alb-negru, în care este vopsită caroseria și care este folosită și în habitaclu.
Deși se estimează că iQ EV va ajunge pe piață în viitorul apropiat, Toyota nu a dezvăluit, încă, data lansării și nici prețul la care va fi comercializat noul model.