Acura TLX Type S: Revenire în forță

0
53
2021 TLX TYPE S

Cum ar putea un constructor auto să marcheze un „comeback” al unei linii de modele dedicate performanțelor? Cei de la Acura au făcut-o într‑un mod cât se poate de firesc prin „cel mai cel” motor construit până acum, un V6 Turbo Type S de 3,0 litri.

De fapt revenirea modelelor sportive ale brandului Acura, divizia de lux a constructorului Honda, a început deja cu TLX Type R din 2021… dar care a fost scos la vânzare abia în luna iunie a acestui an. Iar cei 355 CP obținuți și valoarea maximă a cuplului motor de 480 Nm fac modelul recent lansat să devină cel mai performant sedan Acura de până acum.
Dedicat exclusiv modelelor Type S, motorul V6 Turbo este turnat din aluminiu având dimensiuni compacte și doi arbori cu came, 24 de supape, injecție directă și un singur turbocompresor cu două rotoare. Blocul său este unic, preluând doar distanța dintre alezaje și unghiul de 60 de grade de la foarte apreciatul V6 de 3,5 litri, cel care a echipat diferitele modele Acura până de curând. Diferențele semnificative dintre cele două includ capacele principale sinterizate (obținute din pulberi presate la cald), cu prindere în șase șuruburi, pentru creșterea rigidizării și durabilității arborelui cotit și o cursă de 86 mm a pistonului egală cu alezajul cilindrului.
Inginerii au avut „ceva” de lucru pentru asigurarea dimensiunilor compacte și obținerea unui profil redus pentru noul motor, care i-au permis să se potrivească la fix sub capota TLX. Iar soluțiile optime găsite au fost amplasarea turbocompresorului adiacent motorului, ­deasupra transmisiei, și utilizarea chiulaselor cu profil aplatizat. Pentru acestea din urmă capacele separate ale rulmenților arborilor cu came au fost încorporate direct în capacul chiulasei, scăzând astfel înălțimea motorului și reducând numărul de piese. În final, complet asamblat, motorul este cu 8 mm mai scurt decât un V6 aspirat natural de 3,5 litri.
Noul motor V6 folosește un singur turbocompresor cu două rotoare, care este alimentat de presiunea de evacuare de către bancurile cilindrilor din spate și din față prin căi interne independente. Astfel, ­lag-ul turbo este minimizat, iar răspunsul clapetei de accelerație este optimizat deoarece bancul din spate al cilindrilor motorului presurizează volumul pentru rotorul cu diametru mai mic al turbinei, în timp ce bancul frontal alimentează rotorul cu diametrul mai mare. Iar, ­pentru un ­răspuns rapid la turbo, galeria de evacuare este turnată direct în chiulasă. Pentru îmbunătățirea ­caracteristicilor cuplului motor cei de la Acura au folosit Variable Timing Control (VTC) atât pe camele de admisie, cât și pe cele de evacuare. Cu un impuls maxim de 15,1 psi, motorul obține o valoare maximă a cuplului de 480 Nm disponibilă începând de la 1.400 rpm. Un obiectiv important al noului motor V6 Turbo a fost implementarea sistemului Variable Cylinder Management (VCM) pentru obținerea unei eficiențe crescute a consumului de combustibil și reducerea emisiilor. VCM operează motorul cu doar trei cilindri într-o gamă largă de situații, trecând apoi fără probleme la funcționarea în șase cilindri atunci când este nevoie de mai multă putere. Pentru prevenirea pierderilor de alimentare, ­unitatea de control electronic (ECU) a motorului închide supapele cilindrilor inactivi.
Menținerea unei funcționări line atunci când este activat VCM este permisă prin utilizarea unor suporturi noi pentru motor și al Active Vibration Control (AVC – Control activ al vibrațiilor). Unic pentru Turbo V6 de tip S, AVC anulează vibrațiile șasiului, precum și pe cele ale motorului, ceea ce face ca funcționarea VCM să fie aproape imperceptibilă pentru ocupanții vehiculului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 − unu =