Adrian Diaconu: Campion mondial, pilot de motostivuitor

1
224
adrian diaconu (7)
Nici în glumă nu este bine să-l provoci pe Moșu’ Doroftei

În ring îi spuneau Rechinul. Loviturile sale necruțătoare au pus la podea mulți adversari. A fost campion mondial la profesioniști și a câștigat trei medalii, una de argint și două de bronz, la campionatele mondiale și europene de amatori. Drumul său în viață a fost presărat cu multe urcușuri și coborâșuri și nu a avut întotdeauna mașină…

Adrian Diaconu: Cum ai ajuns în sala de box?
Auto Test: Tata m-a dus la box, prin `87. Aveam nouă ani și mă băteam cu copiii de la bloc… mai bine spus îi băteam. Veneau vecinii și îi spuneau lu` tata: „Băi, Marcele, uite așa… așa”. Atunci, ce s-a gândit tata: „Ia, treci tu la box”. Când am intrat în sală, m-am îndrăgostit pe viață de acest sport.
Adrian Diaconu: Cum a început ascensiunea?
Auto Test: Am avut noroc atunci când s-a retras Feri Vaștag (n.r. fost campion mondial și european la amatori). Când am fost la mondialele de amatori din `97, de la Budapesta, am fost învins de cubanezul Alfredo Duvergel pe care doar Vaștag îl bătea. A fost unul dintre cele mai dure meciuri din cariera mea, țin minte că dădeam în el și îmi săreau pumnii din corpul lui, parcă era din cauciuc. El a ieșit campion mondial, iar eu am câștigat medalia de bronz.
adrian diaconu (5)Adrian Diaconu: Ce ai făcut cu primii bani din box?
Auto Test: Mi-am ajutat părinții și mi-am cumpărat prima mașină, un Ford Sierra. Aveam mașină, dar nu aveam permis de conducere și tânjam după ea pe la poartă. Bine, să nu crezi că nu am mai condus‑o… acum pot să recunosc, a trecut multă vreme de atunci.
Adrian Diaconu: Ce mașină ai în acest moment?
Auto Test: Acum conduc un VW Golf, mașina soției. Eu am avut un BMW Seria 5, cu motor de 3.000 de cmc, dar l-am vândut. Îmi plac mașinile puternice, dar când dai 25 de milioane impozit… te cam seacă.
Adrian Diaconu: Ai avut mașină în familie?
Auto Test: Au fost mai multe: Dacia, Aro 10, am avut și una ca în filmul Daktari. Bunicul era negustor, umbla după cartofi și porumb prin Moldova și ducea porci. Am crescut cu multe mașini, cele mai multe erau noi.
Adrian Diaconu: Când ai boxat în Canada ce mașini conduceai?
Auto Test: Acolo am avut sponsor un dealer Volvo și am condus cam tot ce înseamnă această marcă. În fiecare lună primeam alt automobil.
Adrian Diaconu: Ce stil de condus ai?
Auto Test: Sunt prudent și nu sunt agresiv, dar când sunt grăbit… sunt grăbit. Am plătit și câteva amenzi pentru viteză prea mare. Din fericire nu am sărit niciodată de pe vreun pod, Doamne ferește!

O poză de colecție. Adrian Diaconu, Lucian Bute, Feri Vaștag, frații Simion...
O poză de colecție. Adrian Diaconu, Lucian Bute, Feri Vaștag, frații Simion…

Adrian Diaconu: Ai avut probleme pe șosea?
Auto Test: Niciodată ceva serios. Oamenii mai înjură, dar eu îi înțeleg. Știu că sunt nervoși, stresați și agitați de griji. La noi se conduce haotic, este o lege a junglei.
Adrian Diaconu: Dacă ți se strică mașina…
Auto Test: Nu mă pricep să meșteresc, dacă nu mai merge o las în drum și plec. De câte ori am vrut să repar ceva „am reușit” să stric și mai rău.
Adrian Diaconu: Băiatului tău îi place boxul?
Auto Test: Îi place, dar am descoperit că este încântat de judo. Exersează cu bunica prin casă, face procedee cu ea, o pune să se trântească pe jos.
Adrian Diaconu: Cum te-ai acomodat la profesioniști în Canada?
Auto Test: A fost foarte greu. M-a ajutat foarte mult că Doroftei era acolo. Foarte mult! M-a primit la el în casă. Am rămas prieteni și o să fiu mereu aproape de el. Mi-a fost greu și nu mi-a plăcut. M-a tras mereu pământul acasă. Păcat de țărișoara asta.
Adrian Diaconu: Cum a fost meciul cu Chris Henry în care ai câștigat titlul mondial?
Auto Test: A fost foarte greu, mai ales că meciul s-a disputat la București și am avut emoții. 12 reprize am avut un zid în față, dădeam în el și parcă nu simțea. Nu a renunțat nicio clipă, iar eu am avut momente în care simțeam că nu mai pot.
adrian diaconu (8)

Adrian Diaconu și centura mondială câștigată în anul 2008 după meciul cu Chris Henry.
Adrian Diaconu și centura mondială câștigată în anul 2008 după meciul cu Chris Henry.

Adrian Diaconu: Ai câștigat titlul, dar te-ai retras după cinci meciuri. De ce?
Auto Test: Aveam foarte multe probleme, multe operații… mereu mă doare ceva. Uite, ce mâini umflate am, se văd? M-am lovit la un antrenament și am fost nevoit să anulez un meci cu Chad Dawson. În următoarele partide am boxat cu infiltrații, soția și cei din staff îmi sunt martori. Așa a vrut Dumnezeu! M-am accidentat când începuseră să vină banii și am renunțat. Banii nu înseamnă totul pe acest pământ. Când ai în spate o carieră frumoasă, să strici totul… pentru ce? Am pierdut în fața pugiliștilor de pe primele două locuri. În primul meci, cu Jean Pascal, cred că am câștigat. Acel meci a avut o rețetă financiară foarte bună, patronul meu mi-a spus că am vândut doar la pay-per-view de 1.600.000 de dolari. Mi-a arătat hârtia. I-am spus: „Nu vreau să știu nimic, vrei să mi se facă rău”!

Adrian Diaconu: Cât de dificil este să supraviețuiești în boxul profesionist?
Auto Test: Este un sport dur, la profesioniști scapă cine poate. Reține, scapă cine poate! Nu te ajută nimeni! Pumnii, la un moment dat, o să-i simt. Sunt niște șocuri pe care creierul le suportă la fiecare meci. Doamne ferește, bat în lemn, sper să nu am dreptate! Ăsta am fost eu, Adrian Diaconu pe care îl știți! Atât am putut să fac! Am fost singur.
Adrian Diaconu: Care a fost lucrul cel mai dificil în timpul carierei de pugilist?
Auto Test: Făceam greu categoria. A fost stresul meu și cred că acesta a fost unul dintre motivele care au grăbit momentul retragerii. Cred că din cauza deshidratării excesive mi-au apărut toate problemele cu oasele. Trebuia să slăbesc rapid 12 sau 15 kilograme. Ultimele trei kilograme le pierzi cel mai greu pentru că nu mai ai pic de apă în organism.
Adrian Diaconu: Cum arăta meniul?
Auto Test: Mănânci o friptură micuță, cât un colț de pâine, bei un pahar de apă și trebuie să-ți ajungă pentru jumătate de zi. Îți dai seama? Apoi alergi zece kilometri, dai la sac și faci 12 reprize de sparring. Totul pe uscat. De multe ori mi-a venit să vărs, în drum spre cântar, dar nu mai aveam ce…
adrian diaconu (9)Adrian Diaconu: Cum a fost momentul în care ai decis să te retragi?
Auto Test: Foarte greu, simțeam că devin depresiv. După 23 de ani de box în care m-am trezit în fiecare dimineață să mă duc la muncă… brusc, m-am trezit acasă cu ideea „aoleo, ce fac?”. De un milion de ori mă întrebam ce fac? M-am dus la o firmă unde lucra Jojo Dan (n.r. boxer român profesionist) și am lucrat șapte luni pe un motostivuitor. Trebuia să-mi omor timpul, dar era și o chestiune de bani.
Adrian Diaconu: Un campion mondial pe motostivuitor?
Auto Test: Câștigam 3000 de dolari pe lună, ăștia nu sunt bani? Îmi stricau 3000 de dolari? Îmi plăcea că am ce să fac și nu stăteam ca un trântor, ca o ploșniță.
Adrian Diaconu: Te gândești să te întorci în Canada?
Auto Test: Eu sunt omul cu drumul. Să vă spun ceva și nu-mi este jenă. Sunt foarte dezamăgit de oamenii de aici. Sunt foarte răi, poate din cauza sistemului, poate din cauza sărăciei. Apar lângă „maimuța” Adrian Diaconu, promit, spun că o să facă și când sun să întreb dacă ne apucăm de treabă, nu mai răspund (face un gest de lehamite).
Adrian Diaconu: Nu ai fi tentat de o carieră de antrenor?
Auto Test: Cum să nu? Mi-ar plăcea la nebunie! Am un bagaj imens în box, asta știu să fac cel mai bine și vreau să las cuiva tot ce știu.

Interviu realizat de Sorin BARBU

Articolul precedentDuster Extreme Concept
Articolul următorRazor Crazy Cart: Jucărie și nu prea
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

1 COMENTARIU

  1. Bravo ! un baiat sincer si modest pe care am avut onoarea sa-l intalnesc, si am ramas placut surprins de calitatile lui ca om nu ca si Boxer !
    Jos palaria pentru tine Adrian si pentru intreaga cariera !

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci − = 4