În cadrul evenimentului de lansare de pe circuitul de la Adâncata ne-am întâlnit cu Alfa Romeo Stelvio, cel dintâi SUV din istoria mărcii italiene.
Am avut ocazia să testăm cel mai nou model din gama Alfa Romeo. Stelvio este primul SUV din istoria mărcii italiene, un crossover bazat pe platforma berlinei de clasă medie Giulia care are tracțiune spate și motor amplasat longitudinal. Inginerii Alfa Romeo nu au vrut să renunțe la stilul dinamic ce caracterizează marca, aşa că noul model a primit un nume cu rezonanță: Stelvio. Acesta provine de la una dintre cele mai importante trecători din Alpi, o șosea de munte ce șerpuiește pe o distanță de 20 de kilometri și urcă până la o altitudine de 2.758 metri. Nu mai puțin de 75 de viraje în ac de păr trebuie negociate pe parcursul acestui drum legendar care astăzi a devenit loc de pelerinaj pentru orice pasionat al automobilului.
Alfa a studiat posibilitatea intrării în segmentul SUV-urilor încă din 2003, când își anunța intențiile prin conceptul Kamal.
Stelvio a ajuns oficial și în România, iar pentru început clienții pot alege versiunea First Edition echipată cu motor pe benzină de 2.0 litri turbo ce dezvoltă 280 CP sau propulsorul diesel 2.2 Multijet de 210 CP.
Ambele modele au fost prezente în cadrul unui eveniment de lansare găzduit de circuitul de la Adâncata. Prima impresie este una pozitivă, dată de designul fluid și armonios al modelului. Cu dimensiuni exterioare generoase, dar fără a exagera, Stelvio este un crossover de dimensiuni medii având o lungime de 4.680 mm, o înălțime de 1.670 mm și 1.900 mm lățime.
Ne-am instalat la volan pentru câteva ture de circuit cu noul model, iar interiorul este impresionant. Finisări atente, inserții discrete din lemn, instrumente de bord lizibile. Singurul minus este grafica sistemului infotainment, care ar fi putut fi mai modernă. Şi interiorul are multe elemente preluate de la berlina Giulia, iar asta este un lucru bun.
Însă, surpriza cea mare a venit după primul tur de circuit. Am condus inițial versiunea diesel de 210 CP. Surprinzător de agilă, primele viraje mi-au dovedit că Stelvio are genele unei Alfa adevărate. Mașina se simte mai ușoară decât este în realitate și este ușor de ghidat în viraj. Ruliul este aproape inexistent, iar la finalul celor câteva tururi aveam deja un zâmbet pe față.
Impresia pozitivă avea să se amplifice după încă o sesiune la volanul unui alt exemplar Stelvio, de data aceasta în versiunea pe benzină de 280 CP.
Motorul turbo, de 2,0 litri, este un adevărat deliciu, urcând în ture cu veselie. Este propulsorul care se potrivește cel mai bine cu caracterul lui Stelvio, cel puțin până când vom avea ocazia să încercăm și varianta extremă a modelului, cunoscută și sub numele de Stelvio Quadrifoglio Verde, echipată cu motorul V6 de 2,9 litri ce dezvoltă 510 CP.
Prima impresie după întâlnirea cu Alfa Romeo Stelvio este una extrem de bună. Îl așteptăm și la un test în afara pistei de circuit, pentru a ne face o impresie completă, dar până atunci mai trebuie să spunem că prețurile în România pentru SUV-ul Stelvio încep de la 52.000 euro (TVA inclusă) pentru versiunea First Edition echipată cu motorul pe benzină de 280 CP.
Text: Dragoş BĂLTĂŢEANU / Foto: Dragoș Savu