Alpine: Revenirea la sursă

0
300

alpine (1)În lumea maşinilor sport, numele şi tradiţia contează mult pentru succesul unei viitoare maşini cu pretenţii. De la această concluzie pare să fi plecat şi Renault când a decis să readucă sub lumina reflectoarelor marca Alpine.

Alpine GTA
Alpine GTA

Competenţa francezilor în materie de maşini sport nu poate fi contestată, dovadă sunt şi rezultatele avute în  cursele de F1 sau performanţele modelelor RS. Se dorea, însă, mai mult decât atât, iar soluţia  vine dacă se adăugă tradiţia celor de la Alpine. Marca a debutat prin iniţiativa lui Jean Redele. Acesta era iniţial un dealer Renault, care, din pasiune, modifica și maşini  pentru curse. Ulterior, după mai multe succese în sportul cu motor, fondează în anul 1955 marca Alpine.

alpine (16)

Alpine GTA - LeMans
Alpine GTA – LeMans

Modelul  A 110, devenit în timp simbol al francezilor, a fost lansat în 1961 şi folosea o mare parte din mecanica modelului Renault 8. Designul automobilului era semnat de celebrul Giovanni Michelotti. După acest model urmează generaţia a doua, prezentată la Geneva sub denumirea de A 310, în anul 1971. Avea un design complet diferit de A110. Tema era una modernă care evita o formă organică. Mecanica menţinea reţeta motor spate şi tracţiune spate.

Alpine A GT10
Alpine A GT10
Alpine A310
Alpine A310

În urma dificultăţilor financiare ale producătorului, cauzate şi de ghinionul apariţiei crizei petroliere din anii respectivi, această marcă intră sub tutela Renault. Ultimul model dezvoltat independent de Alpine a fost produs până în anul 1984. Acesta a făcut loc modelului Alpine GTA, o maşină cu un design care ducea mai departe caroseria lui A310 într-o versiune cizelată mai ales la nivel de detalii. Anul 1991 marchează sfârşitul acestui model şi începerea producţiei generaţiei A 610 care, datorită vânzărilor nesatisfăcătoare, a avut o viaţă scurtă până în anul 1995. Deşi asemănarea era izbitoare cu modelul anterior, era în sine o maşină nouă. Se putea spune că alegerea stilistică rămăsese credincioasă modelului A 310.
alpine (12)După această încercare, Renault a trecut marca Alpine „la păstrare” pentru vremuri mai prielnice. Deşi puţini mai credeau, la momentul oportun, sertarul a fost redeschis. Am fost tatonaţi în prima fază prin intermediul unor concepte. Primul, denumit Alpine A110 – 50 în anul 2012, al doilea, Alpine Vision Concept, prezentat anul trecut. Prin cel din urmă, francezii anunţau deja reţeta maşinii de serie. Prin designul abordat, „daţi Cezarului ce este al Cezarului”, prima generaţia A 110 a fost cea mai valoroasă şi, prin urmare, aceasta merita să fie reinterpretată într-o formulă de ultimă oră. Surpriza plăcută a fost făcută la Salonul Auto de la Geneva, abia încheiat, unde admiratorii mărcii au putut vedea maşina de serie.

alpine (14) alpine (13)Deşi modernă, acesta păstrează trăsăturile esenţiale ale maşinii sursă. Suprafaţa vitrată, designul lateral al panourilor uşilor, dispunerea proiectoarelor rotunde, acum cu tehnologie LED, sau nervura mediană de pe capotă – toate fac trimitere la prima generaţie. Am putea spune că variantele intermediare nici nu prea au existat când s-a luat în calcul această revenire.

Articolul precedentRinspeed Oasis – Grădina pe patru roţi
Articolul următorMApN: IAR 330 PUMA – Vânătorul de submarine
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 × = treizeci