Așteptându-l pe Romeo

0
60

„Julietă cu păr roșu Tizian, trup tunat și inimă fierbinte caut Romeo cu mâini dibace și mult curaj, pentru relații lipsite de prejudecăți”. Așa ar putea suna anunțul de mică publicitate pe care l-ar da o Alfa Romeo Giulietta (neapărat roșie!) aflată în căutarea unui șofer priceput la toate cele, după ce a trecut prin atelierele tunerului german Novitec. Nemții nu se încurcă cu jumătăți de măsură și oferă kituri de tuning complete, în mai multe variante, pentru compacta italiană, ce duc puterea motorului până la 192 kW/261 CP. Kiturile includ eșapament sport, elemente de suspensie și de caroserie ce îmbunătățesc manevrabilitatea, stabilitatea și aerodinamica, dar și aspectul exterior ale mașinii. La capitolul estetic punctează și jantele, proiectate de Novitec special pentru acest model, cu diametrul de până la 20 inci.

Germanii în cauză au un motto, „Puterea nu este un păcat”, și îl aplică și în cazul „Julietei”, cu ajutorul modulului electronic Powerjet 2. Acesta a fost proiectat special pentru motoarele turbo pe benzină ale concernului Fiat, ce echipează și modelele Alfa Romeo. După foarte „complicata” cuplare a modului la unitatea ECU printr-un sistem plug-and-play, puterea propulsorului 1.4 TB 16 V sare de la 120 la 141 CP, iar a versiunii MultiAir de aceeași capacitate cilindrică, de la 170 la 195 CP. Tuningul de motor prin intermediul Powerjet 2 este disponibil și pentru motorul turbo în patru cilindri de 1,8 litri (1.750 TBi). În acest caz, adaosul de 26 CP duce puterea totală la 261 CP și cuplul la valoarea maximă de 386 Nm. Astfel echipat, speedster-ul italian „zboară” în 6,5 secunde de la 0 la 100 km/h și trece cu 1 km/h pragul psihologic de 250 km/h viteză maximă. Ce-ar mai fi de spus? Dacă priviți cu atenție, îl veți vedea pe Golf GTI plângând ascuns după colț! Și asta cu doar 419 euro (prețul modulului Powerjet 2) și omologare TUV.

Pentru fanii dieselurilor, Novitec a proiectat modulul Powerrail 5, aplicabil tuturor celor trei variante de motorizare pe motorină ale Alfa Romeo Giulietta. Odată instalat, modulul dă un plus de 15 CP propulsorului 1.6 JTD 16V, până la 120 CP, iar la 2.0 JTD 16V adaugă 20 CP peste cei 140 CP ai variantei standard. Cea mai puternică Giulietta diesel, cu motor de doi litri și 170 CP, beneficiază de aportul a 25 CP suplimentari, ajungând astfel la 195 CP și cuplu maxim de 400 Nm (+50 Nm față de modelul de fabrică). Și Powerrail 5 este omologat TUV și costă 335 euro.

Cu sau fără tuning al motorului, Novitec oferă un eșapament sport din inox cu două sau patru elemente finale, în mai multe variante de design, ce adaugă o tonalitate gravă zgomotului produs de gazele de evacuare.

Un alt punct focal al programului de tuning Novitec pentru Giulietta îl reprezintă măsurile de îmbunătățire a manevrabilității și stabilității mașinii. În acest scop, specialiștii germani au conceput un set de jante din aliaj ușor, disponibile cu finisaj argintiu sau negru mat și dimensiuni de 18, 19 ori 20 inci. La acestea se adaugă arcurile sport Novitec, ce coboară garda la sol cu 35 mm. O alternativă la acestea este kitul de suspensie din oțel inoxidabil cu arcuri reglabile și tărie variabilă, ce permite reducerea gărzii la sol cu 35 până la 75 milimetri.

Kitul aerodinamic de caroserie include o nouă lamă pentru spoilerul față, ce sporește forța de apăsare pe puntea față, praguri laterale și scut spate cu formă (și efect) de difuzor de aer, pe care Novitec îl decupează după forma țevilor de eșapament alese de client. Tot pachetul costă 434 euro și are și el certificare TUV.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ doi = 7