Pădurarul

0
84

Noul Subaru Forester păstrează calitățile ce au adus succesul predecesorilor săi: polivalență, dinamism, manevrabilitate, reale capacități tot-teren. A patra generație a SUV-ului japonez are la bază același eficient sistem de tracțiune integrală permanentă Symmetrical AWD, ce echipează, în diferite versiuni, și alte modele Subaru, cum ar fi Impreza, Legacy și Outback. De altfel, acesta din urmă este și modelul la care mulți îl raportează pe Forester, considerat alternativa ceva mai ieftină. Lucrurile nu trebuie privite, însă, în acest fel, cele două mașini fiind proiectate pentru scopuri diferite: Outback este varianta mai „dură, întărită” a confortabilului Legacy break (așa cum sunt versiunile Allroad la Audi, de exemplu), gândită, mai ales, să fie autovehiculul cu care tractezi rulota sau barca atunci când pleci în vacanță, nu cu care urci pe munte pe drumuri forestiere cu șleauri nămoloase adânci de 30-40 cm. Pentru a face acest lucru ai nevoie de Forester (Pădurar, în traducere), indiscutabil mai capabil în teren accidentat, dar care nu se face de râs nici pe șosea: este ușor de condus, manevrabil, stabil și chiar dinamic. Poate așa se explică și faptul că Outback se bucură de succes în special pe piața americană, iar Forester are valențe de model „mondial”.

Pentru a-i sublinia caracterul de „SUV adevărat”, inginerii de la Subaru au întărit structura de rezistență și rigiditatea de ansamblu ale lui Forester IV, fapt ce se răsfrânge pozitiv nu numai asupra calității rulării, ci și asupra insonorizării. Designul a evoluat puțin față de cel al generației precedente, mai degrabă fiind vorba despre o refacere a „machiajului”: spoiler față nou (cu proiectoare de ceață și lumini de zi cu LED, în cazul versiunii 2.0 XT), bosaje ale roților mai bombate, parbriz mai înclinat și linie laterală mai sportivă. Nici interiorul nu a suferit modificări majore, totuși, prin reconfigurarea mobilierului, s-a obținut mai mult spațiu pentru pasagerii spate. Materialele din habitaclu sunt de calitate mai bună, iar pragurile au o formă ce protejează de murdărie hainele pasagerilor atunci când aceștia coboară din mașină.

Noutățile propriu-zise le găsim la mecanica noului Subaru Forester, oferit exclusiv cu tracțiune integrală. Modelul a fost deja lansat în Japonia, iar în Europa și pe continentul nord-american va ajunge în a doua parte a acestui an. De aceea, la acest moment, sunt cunoscute numai specificațiile pentru piața japoneză. Acolo, Forester este oferit exclusiv cu noi propulsoare cu injecție directă de benzină, în patru cilindri, cu arhitectură boxer și capacitate de doi litri. Versiunea aspirată 2.0i dezvoltă 148 CP/6.200 rpm și un cuplu maxim de 196 Nm/4.200 rpm. Acest motor este cuplat standard la o cutie de viteze manuală cu 6+1 trepte, dar se poate opta și pentru o transmisie cu variație continuă Lineartronic. Consumul său mediu este cuprins între 6,6 și 7,0 l/100 km, în funcție de transmisie. Cei care preferă „aroma” de Impreza STI aleg versiunea 2.0 XT: motorul de doi litri este supraalimentat prin turbină și furnizează 280 CP/5.700 și cuplu maxim de 350 Nm/2.000-5.600 rpm. Unica transmisie disponibilă este Lineartronic, ce ajută la obținerea unui consum mediu de 7,6 l/100 km. Un diesel de doi litri, 150 CP și cutie de viteze manuală va face parte sigur din oferta pentru piețele europene.

Pentru noul Forester a fost dezvoltat și sistemul de control al tracțiunii integrale X-Mode, cuplabil manual și recomandat de utilizat în teren accidentat sau pe carosabil alunecos. Acesta controlează ca pe un ansamblu motorul, transmisia și sistemul electronic de stabilitate VDC, în funcție de condițiile de rulare, și include asistent pentru coborârea pantelor. Transmisia Lineartronic este dotată cu selector SI-Drive, cu două moduri de funcționare, Intelligent și Sports, pentru versiunile 2.0i, la care se adaugă opțiunea Sports# (Sports Sharp, un fel de „foarte sportiv”), la modelele 2.0 XT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 × cinci =