Aston Martin DBS 770 Ultimate: Ultima reprezentație

0
91

Pentru că tot mai mulți constructori auto iau foarte în serios reducerea emisiilor, nici Aston Martin nu a scăpat de febra electrificării. Doar că un ultim spasm al unei moșteniri sportive îl face să arunce pe altarul fumegând al motoarelor termice montate pe modelul DBS, varianta 770 Ultimate, considerată de constructorul englez cea mai feroce de până acum.

Puterea este furnizată printr-o transmisie automată ZF cu opt trepte și un diferențial mecanic cu alunecare limitată (LSD) montat în partea din spate a mașinii.

Dar care-i poanta cu modelul DBS până la urmă? De fapt are legătură cu inițialele DB, poate unele dintre cele mai cunoscute din lumea auto, care sunt ale lui Sir David Brown, industriașul care în urma unui mic anunț din The Times cumpăra compania Aston Martin pentru suma de 20.500 de lire sterline. Se întâmpla în anul 1947 când Brown era atras de posibilitățile și potențialul mărcii britanice aducând expertiza dobândită în construirea de cutii de viteze și tractoare din afacerile familiei, într‑o lume mult mai plină de farmec cum este cea automobilelor. Atunci a fost momentul de cotitură al Aston Martin când propriului șasiu cu o fină manevrabilitate, dar slab echipat la capitolul propulsie, i s-a atașat remarcabilul motor cu șase cilindri în linie al constructorului Lagonda (o altă achiziție personală), dar dezvoltat de Bentley.

Rezultatul a fost apariția „chipeșului” Aston Martin DB2, primul dintr-o serie de legende sportive care au purtat inițialele „DB”. De asemenea, Brown a inițiat un program de curse care a adus faima mondială mărcii engleze cu sediul în Gaydon, un sat din Warwickshire, culminând în 1959 cu victoria în Campionatul Mondial de mașini sport, prima dată când acest premiu suprem a fost câștigat de o echipă britanică.
Dar primul DBS apărea în 1967, un derivat al lui DB6, care folosea același motor de 4,0 litri cu 6 cilindri în linie, care producea 325 CP.

La ora actuală DBS a fost „reloaded” în 2007, ajungând acum la variantele Coupe și Volante.
Ca să-i confere titulatura de cel mai „feroce” DBS de până acum, pentru 770 Ultimate constructorul englez s-a gândit la o variantă dusă spre extrem a motorului V12 de 5,2 litri aspirat. Fiecare bloc de cilindri are câte doi arbori cu came în cap, iar motorul este dezvoltat și asamblat „in house” de constructorul englez. Pornind de la varianta inițială Coupe care dezvolta 715 CP și un moment motor maxim de 900 Nm, Ultimate dezvoltă acum 770 CP (v-ați dat seama de la bun început…) și atinge o viteză maximă de 340 km/h, dar, surprinzător, păstrează aceeași valoare a cuplului motor maxim valabilă de la „doar” 1.800 rpm, pragul minim, și până la 5.000 rpm.

Și, pentru ca motorul să devină „magnific” în ochii inginerilor mărcii, a beneficiat și de modificarea căilor de admisie împreună cu o creștere a presiunii turbo maxime cu 7%. Altfel spus, pentru îmbunătățirea „respirației” motorului, capota frontală a lui DBS 770 Ultimate a „căpătat” o aerisire profilată în formă de potcoavă și un nou spliter frontal care integrează două noi orificii de aerisire exterioare. Reglarea precisă a curbelor de putere și cuplu, spun englezii, oferă șoferului un sentiment de performanță continuă, cu un amestec îmbătător al răspunsului la accelerație în fiecare treaptă de viteză cu, evident, „coloana sonoră” autentică a motorului V12.
Iar ca particularități vizibile imediat, mașina este echipată cu ornamente exterioare din fibră de carbon în capacele oglinzilor, ornamentele parbrizului, fereastra aripilor și ornamentele laterale. Și ca să nu existe niciun dubiu al modelului un difuzor spate distinctiv îl deosebește de alte variante DBS. La cât să vă gândiți dacă doriți unul? Gurile rele spun că prețul începe de pe la 310.000 de euro…

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/aston-martin-vantage-ramane-safety-car-ul-oficial-in-formula-1/

http://www.autotestmagazin.ro/tourbillon-aston-martin-edition-poduri-peste-timp/

http://www.autotestmagazin.ro/aston-martin-db5-jucarii-pentru-cei-mari/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


sase − = 2