Audi eMTB – Două roți electrice

0
1633

Audi își extinde gama de produse de mobilitate electrică trecând de la patru la două roți. Nu este vorba despre o motocicletă, ci de un mountain bike electric (eMTB) în stil enduro.

Cine este fan de modele e-tron complet electrice destinate off-road-ului o să găsească în bicicleta celor de la Audi ca prim argument versatilitatea, asta însemnând o gamă de componente tehnice de ultimă oră. În cazul de față, bazându-se pe pedigree-ul de performanță al mărcii, bicicleta electrică Audi eMTB este inspirată de designul inovator al mașinii de curse RS Q e-tron electrificate, câștigătoarea Raliului Dakar de anul acesta condusă de Carlos Sainz și Lucas Cruz.

Tehno „a la italiana”

În esență Audi eMTB este rodul colaborării cu italienii de la Fantic, cunoscut producător de motociclete și biciclete electrice, care a avut ca reper modelul de enduro din propriul portofoliu, XEF 1.9 Factory. Geometria cadrului său ușor de aluminiu a fost concepută pentru obținerea unei poziții relaxate de rulare, astfel încât cicliștii să poată reacționa mai bine la obstacole într-un teren dificil. De altfel, configurația sa mixtă a roților de 29 inci pe față și 27,5 inci pe spate oferă cele mai bune performanțe pentru „sărituri” și agilitate în viraje. Poate că paternul vă este mai cunoscut de la motocicletele de motocross…

 

Aici intră în discuție sistemul de suspensie complet reglabil, cu o cursă de 180 mm. Pentru asta au fost necesre amortizoare preluate de la specialiștii de la Öhlins, cu furcă cu brațe „pneumatice” și amortizor spate cu arc elicoidal. Și pentru optimizarea deplasării pe o varietate de terenuri au folosit jante Mavic Tubless Ready, specifice bicicletei electrice, și anvelope pentru teren Vittoria e-bike.

 

La partea cu oprirea tehnologia este cunoscută din cursele de motociclete sistemul de frânare având discuri de 220 mm în față și 203 mm în spate ce asigură proprietăți excelente de frânare.

 

Partea electrică

La Audi eMTB echipat de Fantic pachetul de baterii litiu-ion de 720 Wh la 36 volți este amplasat în întregime în cadrul din aluminiu. Puterea dezvoltată de motorul foarte silențios și eficient Brose S-MAG este de 250 de wați și permite un moment motor maxim de 90 Nm. Un mic afișaj digital situat pe ghidon oferă o privire de ansamblu asupra datelor cheie, inclusiv nivelul de asistență, starea de încărcare a bateriei și viteza. Iar când bateria scade la mai puțin de 10%, indicatorul nivelului de încărcare clipește în colțul din dreapta sus al afișajului.

Pe de altă parte sunt disponibile patru niveluri de asistență electrică, la viteze până la 32 km/h: Eco, Tour, Sport și Boost. Autonomia estimată a bateriei este între 20 și 150 km, în funcție de teren, greutatea pilotului și cantitatea de asistență utilizată. Modul Eco este calibrat pentru eficiență și autonomie maximă, în timp ce Tour aduce un nivel mai consistent de impuls electric. Modul Sport este conceput pentru practicarea unui ciclism sportiv, iar cea mai puternică setare, modul Boost, oferă nivelul maxim de asistență electrică pentru urcarea pe trasee dificile și „foarte” deluroase. Funny, nu?!

Vă recomandăm și:

Victorie istorică pentru Audi la Dakar 2024

Audi RS Q e-tron rally car: Navă de nisip

Audi Q4 55 e-tron – SUV pe plus

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


1 × patru =