Porsche Macan electric, ultimele teste înainte de lansarea din 25 ianuarie

0
277

Porsche supune prototipul modelului Macan, complet electric, la un program de testare exigent și intens cu scopul de a pregăti următorul model al SUV-ului de succes pentru premiera mondială care va avea loc în 25 ianuarie.

SUV-ul de dimensiuni compacte din gama Porsche, Macan, va primi în curând o nouă generație, complet electrică. La zeci ani de lansarea acestui model, Porsche se pregătește să facă un nou pas important, o dată cu prezentarea celei de-a doua generații. Fiind primul model Porsche construit pe noua platformă Premium Platform Electric (PPE), SUV-ul reprezintă o construcție complet nouă.

Pentru ca noul model să fie complet pregătit pentru lansare, inginerii Porsche fac ultimele teste de drum în condiții extreme cu noul model Macan. Au fost parcurși peste trei milioane de kilometri în regim de testare până acum.

„Atunci când dezvoltăm un nou model, întotdeauna ne concentrăm pe dinamica și precizia condusului. Acesta este Porsche. Este în ADN-ul nostru. Dar întotdeauna este vorba și despre eficiență. Și despre design”, spune Jörg Kerner, vicepreședinte al liniei de producție Macan. Una dintre provocări a fost menținerea identității de produs a seriei de modele de succes Macan, concomitent cu îndeplinirea cerințelor aerodinamice necesare pentru a asigura o eficiență ridicată și, prin urmare, o autonomie ridicată. „Toate elementele aerodinamice active contribuie în mod semnificativ la creșterea autonomiei, spune Thomas Wiegand, director de aerodinamică și aeroacustică. Avem un spoiler posterior care se extinde automat și clapete de răcire active la prizele de aer frontale.“ De asemenea, există elemente variabile în partea inferioară a caroseriei.

Noul Porsche Macan electric dispune de un coeficient aerodinamic de 0,25 (actualul model are un Cx de 0,35). Toate acestea fac din noul Macan unul dintre cele mai aerodinamice SUV-uri, ceea ce va aduce un consum mai redus de energie electrică. Autonomiile conform WLTP vor fi mai mari de 500 km, pentru toate variantele.

Motoarele electrice vor fi alimentate cu ajutorul unei baterii Li-Ion amplasată sub podea cu o capacitate brută de 100 kWh (net 95 kWh). Modelul Macan dispune de o platformă de 800 V ceea ce îi va permite să suporte încărcări rapide de până la 270 kW la stațiile DC. Pentru o încărcare de la 10 la 80% va avea nevoie de 22 minute. Modelul dispune și de charger de 11 kW pentru încărcări lente cu curent alternativ.

Pentru a se asigura că noul model electric Porsche Macan se va descurca fără probleme în orice condiții climaterice, germanii au parcurs peste 3,5  milioane de kilometri pe circuite închise, dar și pe drumuri publice. Componentele noului model au fost testate în cele mai extrem temperaturi ambientale de la la -30 grade în Scandinavia, până la +50 grade Celsius în Death Valley, California. De asemenea, noul Macan a fost testat pe toate suprafețele de rulare posibile, de la drumuri de macadam, la șosele acoperite cu zăpadă și gheață.

Viitoarea generație Porsche Macan va folosi două motoare electrice ce vor oferi o putere totală de 612 CP (450 kW) și un cuplu maxim de 1000 Nm.

Foto: Porsche

T-ul de la Macan

Cu Porsche pe Transalpina și Transfăgărășan

Porsche și femeile din presa auto

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


− 3 = sase