Autobianchi Bianchina: Un cabrio demn de Audrey Hepburn

0
218

autobianchi bianchina (1)Orice fan al celebrei actrițe Audrey Hepburn a văzut filmul „Cum să furi un milion?” şi cu toții ne-am întrebat, oare ce mașină conducea în film? Răspuns: Autobiachi Bianchina!

autobianchi bianchina (4)Sau, mai precis, Autobianchi Eden Roc, după denumirea dată simpaticului cabriolet pe piața din Franța, având în vedere că acțiunea din filmul clasic se petrece la Paris. În scena de deschidere, Nicole Bonnet, personajul interpretat de Audrey Hepburn, conduce pe străzile Parisului o decapotabilă mică de culoare roșie.
Este un Autobianchi Bianchina, bazat pe modelul Fiat 500, produs în Italia de către Autobianchi între 1957 și 1970. Modelul a fost disponibil în mai multe variante de caroserie: Berlina (sedan), Cabriolet (decapotabilă), Transformabile (targa), Panoramica (break) și Furgoncino (van).

autobianchi bianchina (2)Având dimensiuni reduse, acest model ar trece astăzi drept un microcar. Doar trei metri lungime avea caroseria, 1,3 metri lățime și doar 1,3 metri înălțime. O mașină de buzunar.
Soluția tehnică era împrumutată de la Fiat și la fel erau și motoarele folosite de Autobianchi. Inițial modelul Bianchina a fost dotat cu cel mai mic motor preluat de la modelul Fiat 500, cel în doi cilindri, de 479 cmc, răcit cu aer, ce dezvolta 15 cai putere.
autobianchi bianchina (7)În 1959, puterea motorului a fost mărită la 17 cai putere. Transmisia era asigurată de o cutie de viteze manuală cu patru trepte. Deși puterea este mică, dimensiunile reduse ale automobilului și masa totală de doar 530 kilograme îi asigurau performanțe decente.

autobianchi bianchina (13) autobianchi bianchina (14) autobianchi bianchina (5)În anii ’50, Autobianchi era o marcă deținută de către concernul Fiat, dar lucrurile nu au stat mereu așa. Născută la începutul secolului sub numele Bianchi, marca italiană a devenit faimoasă pentru producția de biciclete și motociclete. Fondatorul Edoardo Bianchi a produs primul automobil în 1899. Compania a trecut prin momente dificile în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial, când uzina Bianchi din Abruzzi a fost distrusă. După război, o altă uzină a fost construită în Desio, dar condițiile economice dificile au forțat compania să producă din nou biciclete, motociclete și autovehicule comerciale. Edoardo Bianchi a murit într-un accident de mașină în 1946, iar compania a fost moștenită de fiul său, Giuseppe.

Era clar, însă, că nu vor putea produce automobile fără un partener puternic, iar la începutul anilor ’50, Bianchi se asocia cu Fiat și Pirelli, astfel născându-se marca Autobianchi. Primul model produs sub noul nume a fost chiar Bianchina.

Text: Dragoș BĂLTĂȚEANU

Articolul precedentRAR Brăila: Vasile Jurubiță – Căpitan și matelot
Articolul următorTrans-IT 2017, cel mai mare event IT pentru Transport & Logistică
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


5 × sase =