Aventură la înălțime

0
99

Din lateral un vânt puternic, în rafale scurte, mă împinge constant către mijlocul drumului. Cerul e senin, soarele strălucește moale, exact așa cum trebuie într-o zi de primăvară timpurie iar drumul care leagă Capitala de orașul-port Giurgiu este neașteptat de gol pentru o sărbătoare ca Floriile.

Trec cu 100 km/h pe lângă un pâlc de bicicliști ciufuliți care au fost nevoiți să oprească în fața vântului năpraznic care mătură asfaltul dinspre vest. Mă uit spre ceasurile de bord: la viteza asta motorul are 4000 rpm în treapta a cincea. Convenabil. Şaua tremură destul de nervos sub mine, prilej de o… vibrantă amintire a testului făcut cu un an în urmă cu modelul G 650GS standard. Acum, ca și atunci, pornirea monocilindrului în patru timpi cu o capacitate de 652 cmc umple cu sunete dezordonate orice spațiu neocupat de altceva. Recunosc că pentru mine este o plăcere vinovată să-l aud din nou – doar este același motor de 48 CP (6500 rpm) și 60 Nm (5000 rpm). E la fel de recalcitrant și „trage” la fel de hotărât. De oriunde. Depășirea tirurilor care gonesc către vama Giurgiu cu viteza maximă legală este o joacă. Doar turbulențele violente ale curenților de aer din spatele lor și vântul care mă pândește în momentul în care trec cu roata față de capul tractor îmi pun probleme. Dar nu foarte mari. De fapt, mult mai greu îmi este să-mi mențin capul aliniat cu direcția ghidonului decât să controlez asieta motocicletei care rămâne destul de neutră sub loviturile de vânt pe care le primește constant. Ce bine ar fi fost să fi avut acum o casca rotundă în locul celei „cu bot” care se comportă ca o adevarată velă… Greutatea de 177 kg ale modelului Sertao și cele 90 ale subsemnatului, plus cvasi-carenele laterale, se dovedesc a fi un paliativ eficient împotriva rafalelor de vânt lateral. Realizez că nu am scăzut viteza sub 100 km/h în afara localităților, ba chiar am atins și 130 km/h cu „prețul” a 5500 rpm în treapta a cincea. M-am bucurat să constat că vântul nu îmi afectează mâinile, mânerele ghidonului fiind protejate cu deflectoare destul de mari, în același timp fiind prevăzute și cu sistem de încălzire. Zonele de drum unde se lucrează, pline cu adâncituri și proeminențe de toate dimensiunile, mi-au oferit prilejul să constat că dincolo de ornamentul de plastic de pe aripa față și de scutul metalic de la motor, acest 650 Sertao mai oferă ceva în plus față de modelul standard: mai mult confort și o manevrabilitate sporită. Față de cursa de 170 mm, respectiv 165 mm, a amortizoarelor față/spate de la modelul standard, versiunea Sertao are cursele majorate cu 40 mm, respectiv 45 mm. Acest lucru se simte mai ales la urcarea/coborârea bordurilor înalte, la traversarea porțiunilor cu denivelări accentuate sau la trecerea cu viteză peste gropi. Așa se face că m-am pomenit zburând practic peste obstacole în față cărora mașinile, mari sau mici, frânau până aproape la oprire. Mi-a plăcut. Pentru un control mai bun în teren accidentat, distanța de fugă a fost micșorată de la 130 mm la 123 mm iar janta față a crescut de la 19 inci la 21, cea de pe spate fiind identică cu cea a modelului de stoc de 17 inci. Răspunsul liniar pe care îl dă motorul pe accelerări, dublat de o manevrabilitate foarte bună, la care se adaugă capacitățile de trecere mărite, fac din G 650 GS Sertao o motocicletă de uz zilnic, indiferent că locuiești în buricul târgului sau la un canton forestier din creierii munților. De preferat, a doua variantă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


cinci + = 12