În stil german

0
22

MTM în București? La vremurile actuale, deloc roze? Ei bine, da!

Pentru destui, cele trei inițiale nu înseamnă mare lucru, însă cei din lumea tuningului autohton sau internațional știu că este vorba despre Motoren Technik Meyer, unul dintre numele respectate în domeniu, cunoscut pentru conservatorismul său și care este dedicat, cu mici excepții, mărcilor grupului Volkswagen. Iar faptul că tuner-ul își are sediul în apropierea orașului Ingolstadt din landul Bavaria ar trebui să spună totul.

Brandul este recunoscut pentru partea de mecanică, cea de „styling” fiind în plan secund, iar proiectele tehnice au avut ca rezultat final mașini unicat cu performanțe greu de egalat. De altfel, este cunoscut proiectul MTM-bimoto, un vehicul cu două motoare, bazat pe modelul Audi TT, ce a atins viteza maximă de 374 km/h pe circuitul italian de la Nardo, în 2003, fiind declarată la vremea aceea cea mai rapidă mașină care putea circula legal pe stradă. În iulie 2007, un alt MTM TT bimoto, ce dezvolta peste 1.000 CP, a fost condus de Florian Gruber, un cunoscut pilot german din WTCC și Campinatul European FIA GT3 și atingea 393 km/h, devenind record oficial de viteză, realizat pe pista de teste de la Papenburg. Iar exemplele pot continua.

La recent încheiatul Salon Internațional Auto-Moto de la București am întâlnit două realizări ale tuner-ului bavarez, expuse în standul Devil Motors, reprezentantul pentru partea sudică a României din partea Motoren Technik Meyer. Iar cel care ne-a oferit detalii despre cele două modele nu este altul decât Emanuel Ilina, unul dintre cele mai cunoscute nume din motorsportul autohton de zece ani încoace: „Anul acesta am împlinit trei ani de când suntem reprezentanți pentru România ai acestei firme, ne mândrim foarte mult cu această calitate și am luat hotărârea să ne facem simțită prezența pe piață mai agresiv, inclusiv prin participarea la acest salon, unde am prezentat două mașini cu adevărat speciale, una fiind unicat. Este vorba de un MTM R888, cifrele reprezentând puterea dezvoltată de motor. Modelul a avut la bază un motor 4.2 FSI, de 420 de cai, ce a fost modificat complet, iar puterea actuală este, după cum spuneam, de 888 CP, cu un cuplu de peste 800 Nm, având o accelerație 0-100 km/h sub trei secunde. Mașina a fost limitată, din considerente aerodinamice și de stabilitate, la viteza maximă de 360 km/h. A doua mașină expusă este un AUDI TT-RS Cabrio, ce poate fi considerată sora mai mică a R8-ului, foarte performantă la rândul ei. Avea 340 de cai în varianta de serie, dar, odată cu upgradeul de soft de la MTM, mașina are acum 424 CP, demarează 0-100 km/h în 4,1 secunde și atinge o viteză maximă de aproximativ 300 km/h”.

În ochii multora, la ora actuală, menținerea în aria tuningului autohton a unor nume mari, recunoscute pentru performanțele lor, poate părea un act de curaj, însă, privind optimist situația, prezența acestora poate indica și faptul că ceva s-a schimbat aici, iar inerția pieței poate fi depășită. Cum, cine și ce ar putea face asta? „În piața de tuning auto din România, publicul are un rol important, datorită faptului că, deși nu există o cultură reală în acest sens, există totuși o nevoie a fiecăruia de a fi mai special sau diferit ori de a avea o mașină mai performantă și prin asta să se evidențieze în fața celorlalți”, a mai spus Emanuel Ilina.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 − unu =