BMW Seria 6: lux și egoism

0
30

BMW Seria 6 (2)BMW Seria 6 (15)_2BMW Seria 6 este o maşină făcută să intimideze pe oricine şi să bucure nemăsurat de mult doar pe unul singur: pe cel care o conduce. O reţetă stilistică grefată pe o mecanică răvăşitoare transformă Seria 6 Grand Coupé într-o nouă specie de automobil. Una feroce!

BMW Seria 6 (1)Nu văd ce ţi-ar putea sta în faţă. Nu văd, de altfel, nici cum ai putea sta în spatele oricui s-ar afla în faţa ta. Motorul diesel de trei litri (2993 cmc) care se ascunde, evaziv, în spatele titulaturii „640d” este un devorator de asfalt cum nici nu-ţi imaginezi. Poate este mai uşor să înţelegi dorinţa nestăpânită cu care înghite orizontul dacă spun că prima sută de km/h o atinge în numai 5,2 secunde. La fel ca un Audi S3 cu motor 2.0 TFSI de 300 CP, tracţiune integrală şi transmisie automată. Doar că aici eşti răsfăţat cu un interior desprins parcă din cataloagele „Four Seasons”. Geamurile fără ramă şi opulenţa amenajării interioare te ecranează atât de bine de lumea de afară încât te simţi ca în vacanţă ori de câte ori urci la volan. Voluptatea formelor scaunelor şi a bordului, plus pielea Cognac asortată cu un furnir elegant te imersează într-un univers accesibil doar câtorva. Ce ar fi frumuseţea fără putere?…

BMW Seria 6 (13)Sub pedala de acceleraţie, articulată în podea, îţi stau la dispoziţie 313 CP şi 630 Nm (disponibili între 1500 şi 2500 rpm) pentru a te bucura din plin, pe lângă ambient, de un şasiu cu un potenţial sportiv autentic. Cu toate astea sistemul de configurare al motorului, suspensiei, direcţiei şi transmisiei (acesta din urmă este separat de celelalte) îţi permite să adaptezi răspunsul maşinii într-un degradeu format din nici mai mult, nici mai puţin, decât 15 comportamente care acoperă toate gusturile şi nivelurile de experienţă ale şoferului.

De la modul EcoPro axat pe economie de combustibil (are integrată funcţia Coasting care îţi va oferi deseori prilejul să citeşti pe ecranul computerului de bord consumuri instantanee de 2-3 litri în timp ce rulezi cu 90 km/h), Confort +, Confort, Sport şi până la Sport+ (ultimul cu o limitare sau suspendare a sistemelor de siguranţă activă), rămâne să decizi ce alegi în funcţie de chef şi trafic. Sau de cât de bine ştii să conduci… După 450 km în compania lui BMW Seria 6 Grand Coupé mă declar învins: voinţa mea a clacat din nou, lamentabil, în faţa configuraţiei Sport pe care am preferat-o în locul oricărei alta. Arareori, şi asta numai pentru a nu-mi surprinde colegii de drum cu reacţii fulgerătoare, am renunţat la modul Sport şi am adoptat un stil de condus pacifist. Dar mi-a fost greu… Aşa cum este de aşteptat, transmisia automată Steptronic cu opt trepte şi tracţiunea integrală se armonizează perfect cu musculatura motorului cu șase cilindri în linie. Totul este omogen, răspunde prompt la comenzi şi primeşti un feedback generos indiferent că este vorba de sistemul de direcţie sau de cel de frână. Acesta din urmă este echipat cu discuri ventilate la ambele punţi. Cred că am văzut scutere cu roţi mai mici decât diametrul lor. Jantele pe 19” nu sunt, poate, ceva impresionant acum că le-am văzut până şi pe Kadjar, dar lăţimea de 275 mm a anvelopelor spate şi 245 mm a celor din faţă confirmă fără echivoc valenţele ultra-sportive ale acestei limuzine care depăşeşte cu puţin cinci metri lungime.

BMW Seria 6 (10)BMW Seria 6 (15)_1Cu cozorocul de deasupra ceasurilor de bord abia ajungându-mi la nivelul bărbiei realizez că totul a fost proiectat spre a oferi plăcere maximă celui aflat la volan. Consola centrală orientată egoist către acesta, poziţia joasă de condus, ergonomia excelentă a scaunului care permite inclusiv reglarea jumătăţii superioare a spătarului pentru o mai bună mulare pe forma spatelui fiecăruia, volanul dolofan cu prize bine reliefate transformă acest loc într-un spaţiu de joacă pentru oameni mari. Nu cred că formularea ar trebui luată môt-a-môt. Lateralele cabrate ale scaunului, profilul bordului la extremităţi şi forma decupajului de la portierele faţă incomodează niţel, mai ales la ieşire, aşa că n-ar strica înainte de a semna contractul de vânzare-cumpărare să-ţi verifici mobilitatea mai ales dacă porţi mereu după tine un antireumatic… Foarte plăcut este că motorul „trage” practic din orice „poziţie”. N-am identificat zone de amorţeală în care vitezometrul sau turometrul (sau amândouă) să dea semne de leneveală, deşi maşina cântăreşte un pic peste 1900 kg. Cuplul uriaş, livrat neîntârziat, diluează greutatea mare cu o nonşalanţă descurajantă. Transmisia urcă în trepte cursiv, fără sincope, într-un ritm pe care numai tu îl controlezi. Kickdown-ul este capabil să retrogradeze până la patru trepte (deşi nu sunt sigur că nu s-ar putea şi mai mult în condiţii particulare), urcarea motorului în ture care însoţeşte acest proces fiind de fapt startul unei noi sesiuni de accelerări furibunde. Mugetul înfundat care răzbate de sub capota puternic inflamată în zona centrală şi zgomotul făcut de gazele arse când se desprind de pe evacuările durdulii creează o atmosferă competiţională pe care, acustic, nu o mai poate tulbura decât sistemul audio Harman Kardon cu amplificator de 600 W şi 16 incinte acustice. Cei care au ureche muzicală se pot juca la equalizer-ul cu şapte canale de reglare a sunetului – 100 Hz, 200 Hz, 500 Hz, 1 kHz, 2 kHz, 5 kHz, 10 kHz – pentru a obţine tonalitatea dorită. Dar nu mi-aş pierde prea mult vremea cu asta: te afli la bordul unei maşini care transformă într-o competiţie până şi un drum banal până la buticul de la colţul străzii. Nu ai timp de pierdut.

Articolul precedent„Doctor” de clasice
Articolul următorStar Wars: tutorial de desen
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ trei = 4