Chevrolet Corvette Z06: Opțiunea pentru curse

0
319

Nici nu a început bine producția noii generații Corvette Z06, că Chevrolet se gândește să scoată pe banda de asamblare și varianta GT3.R, care va fi eligibilă pentru mai multe campionate din America de Nord și din întreaga lume, dar începând din 2024. Partea bună este că varianta sport va dispune și de un  nivel ridicat de piese și suport  tehnic pentru  viitorii deținători.

După cum declară oficialii, Corvette Z06 GT3.R este prima mașină de curse Chevrolet care îndeplinește pe deplin reglementările tehnice FIA pentru mașinile GT3. Însă, pentru constructorul american, reprezintă un vehicul de curse emblematic, iar pentru asta s-a bazat pe super-aclamatul supercar Corvette Z06 cu motor central. La ora actuală este modul suprem prin care Chevrolet duce transferul de tehnologie din curse în producția de serie la un nou nivel, cu mai multe componente și caracteristici comune ca oricând.

De la plafon și până în spatele mașinii, elementele caroseriei lui Z06 au rămas intacte și pentru Z06 GT3.R, accentuând legătura dintre producție și curse.

Așa cum era de așteptat Z06 GT3.R își începe „viața” competițională… tot ca un șasiu din aluminiu la uzina Chevrolet Bowling Green Assembly, din Kentucky, în același loc unde se asamblează modelul Stingray, iar din vara trecută și Corvette Z06. Cadrul oferă o bază ușoară, dar puternică și durabilă atât pentru fratele „stradal”, cât și pentru Z06 GT3.R căruia i se montează o cușcă de rulare din oțel special construită și sudată pe o placă de bază, care este fixată apoi de șasiu. Pasul următor este configurarea suspensiei pe care inginerii de la divizia sport au preluat-o de la modelul de serie, adică dublu braț pentru puntea din față și cea din spate, pentru că, deloc surprinzător, configurația permite un nivel ridicat de reglare și de montare a dimensiunilor anvelopelor specifice curselor. Pe scurt, i s-au adăugat arcuri și amortizoare de curse, apoi „butucii” roților cu discuri, etriere și plăcuțe dedicate motorsportului pentru roțile față și spate de 18 inci, la fel ca pe Corvette C8.R, actualul alergător de cursă lungă al mărcii. Odată stabilită „osatura” s-a trecut la partea de echipare dinamică. Într-o primă fază a însemnat dezvoltarea unui pachet exterior, specific pentru Z06 GT3.R, cu care să se optimizeze nivelurile de forță aerodinamică, stabilitate, reducere a rezistenței și răcire. Scopul a fost ca proiectarea noului Corvette să întrunească specificațiile GT3 care să permită diferite dimensiuni și tipuri de anvelope, setări de echilibrare a dinamicii și alte preferințe ale viitorilor proprietari, fără să se sacrifice performanța sau capacitatea de pilotare pe o varietate de piste și suprafețe de curse.

Așa că pentru partea frontală s-a apelat la același spliter din fibră de carbon, ca al variantei „mai pașnice”, care asigură forța de apăsare optimă pentru puntea față. Însă pentru spate a fost proiectat special un difuzor aerodinamic nou, tot din fibră de carbon, ce direcționează aerul venit din partea din față a mașinii pentru obținerea unui nivel optim de stabilitate generală.
Traseele pentru fluxurile de aer sunt eficientizate pentru răcirea componentelor interne. Prizele din față ale lui Z06 GT3.R aspiră aer pentru răcirea frânelor din față. O singură deschidere mare pe capotă, totodată și o nouă filozofie de design preluată de la C8.R, extrage aerul după ce acesta trece peste radiator.

În rest, de la plafon și până în spatele mașinii, elementele caroseriei lui Z06 au rămas intacte și pentru Z06 GT3.R, accentuând legătura dintre producție și curse. Cele mai notabile sunt traseele de aer laterale din spatele ușilor, inspirate direct din varianta rutieră, care ajută la răcirea motorului, a transmisiei și a frânelor din spate.
Dar, „legea a doua” a dinamicii este definită de data aceasta de motor, doar că multe detalii despre el încă nu au fost dezvăluite, ținând cont că va intra în competiții abia anul viitor. Dar gurile rele spun despre Corvette Z06 GT3.R că va dispune de un motor V-8 DOHC cu bloc scurt, de 5,5 litri, derivat din cel de pe Z06 de serie. Totuși, se poate spune că dezvoltarea sa a început pe pistă în 2019, odată cu testarea inițială a lui Corvette C8.R, înainte de utilizarea în producția Z06. Însă sigur va fi construit tot la Performance Build Center din Bowling Green, pe aceeași linie pe care sunt construite toate motoarele Corvette Z06 de producție. Zvonurile (confirmate!) spun că V8-ul de 5,5 litri împarte mai mult de 70% din componentele sale cu motorul Z06 de serie, inclusiv arborele cotit, bielele, chiulasele, injectoarele de combustibil, bobine, garnituri și o parte din senzori. Despre puterea dezvoltată n-a prea răsuflat mare lucru, ci doar se pomenește intervalul de 500-600 CP. Totuși trebuie să ținem cont că varianta de stradă dezvoltă 670 CP… Iar dacă vă hotărâți că GT3.R este mașina mult căutată, aceleași guri rele spun că trebuie să vă gândiți că pentru un Z06 standard trebuie să dispuneți de vreo 105.000 USD… doar că în cazul de față trebuie să-i înmulțiți cu șapte.

(Articol publicat în nr. 278 al revistei Auto Test Magazin)

http://www.autotestmagazin.ro/chevrolet-corvette-e-ray-premiera-tripla/

http://www.autotestmagazin.ro/noul-chevrolet-corvette-va-ajunge-in-europa-in-2021/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


9 − = sase