Honda și-a dezvăluit primul său prototip Fastport eQuad cu emisii zero, un cvadriciclu complet electric pentru livrări, care utilizează pistele de biciclete.
Cu acest tip de vehicul, Honda pune bazele unei noi afaceri de tip B2B (Business-to-Business), denumită Fastport, care transformă industria de livrări „last mile” în soluții inovatoare de micromobilitate. Și mai ales permite companiilor să își îmbunătățească operațiunile logistice urbane cu viteză, eficiență și fiabilitate.
Fastport eQuad
Este un vehicul alimentat de baterii interschimbabile Honda Mobile Power Pack (MPP) și definit prin software (software-defined vehicle – SDV). Scopul lui Fastport eQuad este să ajute la decongestionarea urbană și este un răspuns la cererea tot mai mare a consumatorilor pentru livrări mai rapide și mai frecvente. În condițiile în care livrarea la ușă (last mile) a devenit unul dintre cele mai complexe și costisitoare segmente ale lanțului logistic, Honda își propune să revoluționeze această fază cu Fastport, un vehiculul de micromobilitate special conceput, care va servi drept bază pentru alte produse de mobilitate.
Primul produs, Honda Fastport eQuad, combină tehnologia de ultimă generație cu un design modern, oferind un mod de transport eficient și mai sigur pentru șoferii de livrare. Echipat cu un sistem de propulsie unic cu asistență la pedalare cu comandă electronică și baterii reîncărcabile ușor de înlocuit, eQuad oferă o experiență de condus lină, puternică și silențioasă, cu zero emisii de carbon. Iar partea tare este că dispune de numeroase tehnologii de economisire a energiei, inclusiv un sistem de frânare regenerativă care captează și reutilizează energia pentru sporirea eficienței și frână de parcare automată pentru o siguranță sporită.
Confort pentru șofer
Honda Fastport eQuad are, de asemenea, o capotă cu strat UV cu opțiunea de vopsire ceramică, împreună cu un ventilator și o carcasă frontală completă. Designul șasiului, combinat cu componente integrate cu grijă și ingineria Honda, asigură o călătorie lină chiar și pe suprafețe de drum neuniforme.
Quadriciclul va fi echipat cu containere și cutii de marfă de diferite dimensiuni adaptate nevoilor regionale ale clienților de pe piețele europene și nord-americane. Designul modular al Honda eQuad permite personalizarea lungimii vehiculului pentru o gamă largă de utilizări, inclusiv livrări de colete, alimente și pachete mici. În plus, Honda Fastport eQuad poate fi utilizat pe piste de biciclete permițând utilizatorilor să reducă aglomerațiile din trafic și să circule mai eficient în zonele urbane.
Platformă inovatoare
Este vorba despre FaaS a Fastport, ce oferă o soluție completă cu funcții de platformă definite prin software, inclusiv baterii interschimbabile, containere de marfă, planuri de service și întreținere, împreună cu panouri de bord bazate pe inteligență artificială cu informații în timp real care îmbunătățesc operațiunile de gestionare a șoferilor și a flotei.
Cu o conectivitate premium și actualizări software fără întreruperi, produsele Fastport vor asigura acces securizat și de înaltă performanță la servicii bazate pe cloud, deblocând valoare și îmbunătățiri continue pe durata de viață a vehiculului. Compania colaborează deja cu importante companii de logistică și livrare din Europa și America de Nord pentru programe de testare pilot înainte de lansarea producției anul viitor.
Jose Wyszogrod, Director General și Membru Fondator al Fastport, a declarat: „Echipa Fastport a lucrat neobosit pentru a crea Fastport eQuad, o alternativă cu zero emisii la autoutilitarele de livrare, care rezolvă provocarea logisticii urbane de tip „last mile”, satisfăcând nevoile locuitorilor urbani care așteaptă livrări la cerere de colete, alimente și alte articole. Bazându-se pe cunoștințele aprofundate ale talentului de proiectare și inginerie Honda din SUA, Fastport eQuad este o dovadă a angajamentului Honda de a promova un viitor mai sustenabil prin soluții inovatoare de mobilitate.”
Însă partea importantă este că Fastport îi permite constructorului Honda să intre pe o nouă piață a micromobilității în Europa și America de Nord. Iar livrările primelor vehicule vor începe la sfârșitul anului 2025, producția generală de masă demarând în vara anului 2026.
Vă recomandăm și:
Honda 0: designul atipic al viitoarelor modele electrice ale mărcii japoneze