Corsa cu alb

0
150

Un Opel spațios, economic, în haine sportive pentru un plus de personalitate.

Aflat de mulți ani pe piață, Opel Corsa s-a bucurat de succes în segmentul său, fiind apreciat pentru confort, motoarele diesel, dar și pentru motoarele pe benzină economice. Am testat micul Opel într-o variantă denumită „Enjoy Linea Pack Casablanca White” menită să-i pună în evidență designul jucăuș dar mai ales latura sportivă. Nu, nu este un concurent pentru Clio Gordini sau Polo GTI dar, pur și simplu, arată bine în trening iar cei 100 CP ne asigură că nu va gâfâi la semafor. Pachetul constă în jante din aliaj cu diametrul de 17 inch vopsite în alb și două benzi „sportive”, în timp ce caroseria este vopsită în „Black Saphire”. Versiunea cu cinci uși este practică atât în oraș cât și la drumurile mai lungi, motorul Ecotec de 1.4 l și 100 CP fiind foarte bun nu doar în exploatarea citadină. În plus, modelul vine echipat cu cruise control, ceea ce denotă că domeniul de activitate al lui Corsa Enjoy depășește granițele orașului.
Interiorul este spațios, cu scaune anatomice și cu planșa de bord bine echipată, dotată cu iluminare translucidă. Se remarcă suprafețele cu finisaj lac piano și sistemul audio performant. Există suficient spațiu pentru pasagerii din spate, cu condiția ca aceștia să nu fie mai înalți de 1.80 m. Bancheta spate se poate rabata 1/2 sau 2/3 iar portbagajul este în media clasei, cu 285 l și poate fi extins la 1.050 l cu bancheta complet rabatată.
Motorul 1.4 Twinport pe ben­zină are capacitatea de 1.398 cmc și dezvoltă 100 CP, fiind prevăzut cu un sistem de deschidere variabilă a supapelor și cu tehnologia Twinport patentată de Opel care asigură reducerea consumului de carburant și a nivelului de emisii poluante. Transmisia este manuală, cu cinci trepte. Este un motor economic, având un consum de 4,4 l/100 km în regim extraurban și de 6,8 l/100 km în oraș. Valorile obținute pe durata testului s-au apropiat de cifrele furnizate, luând în considerare traficul aglomerat din capitală.
În oraș, Corsa se descurcă foarte bine, fiind agil și ușor de manevrat. Parcările se efectuează simplu, la aceasta contribuind și direcția electrohidraulică variabilă în funcție de viteză. Pe șosea, Corsa 1.4 atinge o viteză maximă de 180 km/h și accelerează de la 0-100 km/h în 11,9 secunde. Suspensia este mai rigidă datorită pachetului sport, dar absoarbe foarte bine denivelările și asigură confortul necesar pasagerilor din spate. Cutia de viteze este bine etajată pentru utilizarea citadină, dar și pentru șosea, acționarea sa necesitând o perioadă de acomodare.
Corsa Enjoy este un automobil aflat la maturitate, are un preț corect pentru ceea ce oferă iar calitatea germană reprezintă un reper de luat în calcul în achiziționarea acestei mașini. Nu este nici cel mai performant și nici cel mai economic, dar varianta „Casablanca White” îl face atractiv pentru tineret, atât pentru utilizarea urbană cât și pentru călătorii mai lungi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ cinci = 12