„Cursa cu un singur cal”

0
1242

În timp ce piața mașinilor electrice dă deja semne de osteneală, apar tot mai mulți critici la adresa strategiei care prevede ca din anul 2035 să nu mai circulăm în Europa cu vehicule cu motoare care emit CO2. Unul dintre cei mai cunoscuți conducători ai unei companii auto a criticat dur acest plan pe care l-a numit, ironic, „cursa cu un singur cal”.

Ce șanse are „cursa cu un singur cal”

„Cursa cu un singur cal”, așa a fost numită de CEO-ul Ineos Automotive, strategia adoptată de Uniunea Europeană și de Marea Britanie prin care din anul 2035 vor circula în acest spațiu doar cu mașini electrice. Lynn Calder este sceptică în privința strategiei de electrificare a Europei, care prevede interzicerea mașinilor cu emisii de CO2 până în 2035, favorizând astfel exclusiv vehiculele electrice.

„Nu spunem că mașinile electrice nu au un loc. Noi chiar credem că acestea au un loc. Însă nu reușesc să văd un scenariu unde 100% din cerințele unui propulsor sunt îndeplinite de cele electrice”, a mai declarat Lynn Calder, conform europe.autonews.com.

Ea consideră că Uniunea Europeană și guvernul Marii Britanii ar trebui să permită companiilor să-și aleagă tehnologia, în loc să impună o strategie unică. De exemplu, ar putea permite utilizarea motoarelor cu combustibili sintetici după 2035, însă prețul acestor combustibili rămâne o problemă, fiind, cel puțin deocamdată, foarte mare.

Ineos Automotive este o companie fondată și deținută de miliardarul Jim Ratcliffe, cel mai bogat om din Marea Britanie, cu o avere estimată de peste 23 de miliarde de euro și care a cumpărat anul trecut 25 la sută din acțiunile clubului de fotbal Manchester United.

Ineos Automotive are propria strategie de electrificare și are în plan să lanseze unui model complet electric, numit Fusilier, în următorii trei ani. Acesta a fost deja prezentat ca prototip, dar nu este încă pregătit pentru producția de serie. În plus, compania testează un prototip cu propulsie fuel-cell, dar și un sistem prin care va încerca să reducă emisiile și să elimine anxietatea legată de autonomie.

Termenul 2035 ar putea fi amânat

Declarațiile lui Lynn Calder reprezintă un nou atac al greilor din această industrie împotriva acestui plan. Lutz Meschke, CFO al Porsche, a sugerat că termenul din 2035 ar putea fi revizuit, iar Harald Wilhelm, CFO al Mercedes, a menționat că în 2025 va avea loc o reevaluare a termenului, în funcție de evoluția pieței vehiculelor electrice.

Asta în condițiile în care piața automobilelor electrice în Europa și SUA are mari probleme, din cauza preocupărilor legate de autonomie, infrastructura de încărcare insuficientă și prețurile ridicate de achiziție

Iar un sondaj de luna aceasta chiar a arătat că mulți dintre cei care și-au cumpărat mașini electrice sunt tentați să revină la variantele tradiționale.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 2 = optsprezece