Dacia Duster, probleme la modelul cu cutie automată

0
150
Dacia Duster

Dacia Duster cu cutie automată! Vestea a fost primită cu mare bucurie de fanii modelului produs la Mioveni. Și totuși după aproape doi ani, producția acestui model de Dacia Duster a fost oprită. Grupul Renault a anunțat zilele trecute că a decis să stopeze producția acestui SUV echipat cu transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC.

Vestea bună este că decizia este una temporară și se fac eforturi ca această perioadă să fie cât mai scurtă. Despre ce este vorba? De la 1 septembrie intră în vigoare o nouă procedură de testare a vehiculelor cu privire la consumul de combustibil și emisiile de noxe și dioxid de carbon. „Începând din luna septembrie 2018, Dacia se va conforma noului protocol de omologare WLTP (World¬wide Harmonized Light Vehicles Test Procedure), iar oferta comercială va fi adaptată noii proceduri mondiale. Pentru moment, versiunile Duster EDC nu sunt prevăzute pentru a fi comercializate, ţinând cont de această nouă reglementare“, au spus reprezentanţii Dacia. Asta înseamnă că cei care își doresc un model Dacia Duster, cu cutie automată, fie cumpără un autovehicul deja produs, fie așteaptă o nouă soluție tehnică, pe care o pregătesc inginerii Dacia și Renault, astfel încât să nu fie depășite limitele de emisii permise.

Despre Dacia Duster cu cutie automată am mai scris în Auto Test Magazin. Această cutie EDC a intrat în echiparea Duster în toamna anului 2016, atunci când SUV-ul românesc a trecut printr-un facelift. Este greu de crezut că în acești doi ani, de la implementarea acestei soluții tehnice, costurile au fost amortizate. De aceea este clar că se caută rapid cea mai bună soluție, iar această problemă va fi rezolvată în scurt timp.

Dar ce este EDC? Efficient Dual Clutch este o cutie automată cu dublu ambreiaj. Ea oferă confort la utilizare, dar și un consum și un nivel al emisiilor de CO2 apropiat de un model cu cutie manuală. Vă spuneam că EDC dispune de două ambreiaje: unul care acționează treptele impare (1/3/5) și un altul responsabil de treptele pare și marșarierul. Schimbarea vitezelor se face cu ajutorul unor motoare acționate electric. Acestea selectează treapta ideală în funcție de regimul în care motorul este solicitat de șofer.

Versiunile echipate cu cutie automată EDC reprezintă aproape 10% din totalul vânzărilor Dacia Duster. Specialiștii din piața auto preconizează că în acest an volumele Dacia vor înregistra o ușoară scădere în preferințele clienților care se vor îndrepta către un model cu cutie automată sau vor alege o altă variantă de la Renault. Dacia Duster este locomotiva uzinei din Mioveni cu o producție estimată la peste 240.000 de SUV-uri în acest an.

Articolul precedentTEST: Polaris Slingshot – Maşina-spectacol
Articolul următorMașinile electrice. Bătălia pentru Europa
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


8 × cinci =