Dacia, singura marcă auto europeană din cele 20 mari cu vânzări în creștere în primul semestru

0
142

Dacia cucerește din nou Europa. Este singura marcă europeană din cele 20 mari cu vânzări în creștere în primele șase luni ale anului. Producătorul român de automobile a anunțat o creștere a vânzărilor la nivel european cu 5,9% și a comercializat 277.885 de unități.

Dacia a înregistrat o creștere de aproape șase procente a vânzărilor la nivel european

Dacia continuă să uimească Europa, într-o piață auto tot mai agitată din cauza creșterii costurilor și unde lipsa cipurilor bulversează serios activitatea. Producătorul român de automobile a anunțat o creștere a vânzărilor la nivel european cu 5,9% în primele șase luni din 2022. Conform datelor oficiale, în prima jumătate a anului curent, au fost comercializate 277.885 de unități ale producătorului auto autohton. Marca românească este singura din Top 20 din Europa care a înregistrat o creștere în această perioadă.  Dacia și-a majorat cota de piață cu 0,8% până la 3,9%, în condițiile în care piața europeană a scăzut cu foarte mult.

„Creșterea vânzărilor Dacia, în ciuda unei piețe în scădere, confirmă relevanța poziționării sale bazate pe cel mai bun raport calitate/preţ. Versiunile electrice şi GPL ECO-G au reprezentat aproape jumătate din numărul de comenzi înregistrate în primul semestru din 2022. Acest lucru reflectă adaptarea mărcii la noile tendințe de consum ale clienților”, a declarat Xavier Martinet, director de Marketing, Vânzări și Operațiuni Dacia.

Modelul cu cel mai mare volum de vânzări a fost Dacia Sandero, cu 112.000 de unități. Această valoare reprezintă o creștere cu 1,8% față de primele șase luni din 2021. Acesta a fost urmat, în ordine, de Duster (99.000 de unități)  și de cele două noi modele Spring (20.000 de unități) și Jogger (21.700 de unități). Creșterea Dacia se explică în special prin succesul noii sale game. În prima jumătate a anului, marca de la Mioveni și-a consolidat locul 3 în ceea ce privește vânzările de vehicule cu amănuntul.

„Performanța are la bază rate de cucerire de noi clienți și loialitate la cel mai bun nivel al pieței”, se precizează în comunicatul oficial. 76% dintre cumpărătorii Dacia dețineau anterior o altă marcă. Totodată, 64% dintre proprietarii de modele românești au rămas fideli mărcii la momentul reînnoirii mașinii.

Hatchback-ul Sandero a rămas cel mai bine vândut model pentru cumpărătorii din Europa în fiecare an din 2017, în timp ce Duster își consolidează poziția de cel mai bine vândut SUV pentru retail din Europa din 2018.

Și noile modele au obținut rezultate bune. Modelul electric Spring a înregistrat o medie lunară de peste 5.000 de comenzi. În schimb, Jogger a fost comandat în peste 50.000 de exemplare în primul semestru al acestui an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


6 − = cinci