De Tomaso P72, supercarul mult așteptat

0
614

De Tomaso a dezvăluit supercarul P72 în forma sa finală, pregătită pentru producție, la mai bine de șase ani după ce conceptul a fost prezentat la Goodwood Festival of Speed 2019.

Habitaclul somptuos al P72 este complet lipsit de ecrane tactile și dispune de o transmisie manuală cu șase trepte, cu mecanismul de schimbare a vitezelor lăsat la vedere. Motorul V8 supraalimentat continuă tradiția De Tomaso de a combina caroserii italiene spectaculoase cu forța brută a motoarelor americane de mare cilindree.

O întoarcere așteptată

În 2019, numele De Tomaso a revenit în atenție după o pauză de peste un deceniu, odată cu apariția conceptului de supercar P72. Compania auto italiană a anunțat atunci planuri de a construi 72 de unități, însă, în afară de câteva apariții la saloane auto, activitatea a fost destul de discretă în următorii șase ani. Acum, De Tomaso a prezentat P72 în specificația sa finală de producție, oferindu-ne o nouă ocazie de a admira caroseria sa voluptoasă, interiorul decorativ și combinația rară de motor V8 cu transmisie manuală. De Tomaso afirmă că livrările vor începe mai târziu în acest an.

Șasiu din fibră de carbon și design inspirat din anii ’60

De Tomaso P72 este construit pe un șasiu din fibră de carbon, despre care compania susține că este complet nou, deși rapoarte anterioare sugerează că acesta este folosit și pe modelul Apollo Intensa Emozione, un alt supercar produs în ediție limitată, supravegheat de același Norman Choi, cel care a condus și revenirea De Tomaso. Caroseria spectaculoasă este, de asemenea, realizată în întregime din fibră de carbon și include aripi curbate, prize laterale adânci și o siluetă generală ce amintește de mașinile de anduranță din anii 1960.

Interior opulent, fără compromisuri digitale

Cabina este un adevărat spectacol vizual. Nu există ecrane tactile sau sisteme de infotainment – bordul este echipat cu o serie de ceasuri de bord și comenzi fizice, toate realizate din aluminiu frezat și finisate într-o nuanță de cupru. De Tomaso a inclus totuși un suport pentru telefon, în caz că ai nevoie de hartă pentru orientare, dar nu există nicio modalitate de a conecta digital smartphone-ul la mașină. Se pare chiar că P72 ar putea renunța complet la difuzoare, De Tomaso declarând că „motorul este coloana sonoră”. Singurul ecran prezent este oglinda retrovizoare digitală, impusă legal pentru a afișa imaginea camerei de marșarier.

Transmisie manuală clasică, cu detalii tip bijuterie

Ați observat, probabil, și schimbătorul de viteze al transmisiei manuale – un element tot mai rar în supercarurile moderne. Acesta are timoneria expusă, într-un mode similar cu cel al modelului Lotus Emira, accentuând conexiunea directă între om și mașină. Precum ceasurile de bord, și levierul schimbătorului este ornamentat cu linii încrucișate, ce îi conferă un aspect de bijuterie.

Putere americană sub o formă italiană

Transmisia manuală cu 6+1 trepte este cuplată la un motor V8 supraalimentat de 5,0 litri. De Tomaso susține că motorul a fost „dezvoltat exclusiv” pentru P72, însă mai multe publicații auto menționează că este, de fapt, un motor Ford Coyote modificat de Roush, care ar fi același tip de propulsor regăsit pe diverse modele Mustang și F-150. Poate părea un pic banal pentru un supercar atât de exclusivist și, cu siguranță, costisitor, dar De Tomaso are o istorie îndelungată în a combina designul italian cu motoare V8 americane: celebrul Pantera a folosit motoare Ford pe toată durata sa de producție, între 1971 și 1992.

De Tomaso afirmă că „componentele interne forjate excepțional” și un compresor specific mărcii permit motorului să dezvolte 700 de cai-putere și un cuplu maxim de 818 Nm. Nu au fost oferite cifre privind performanțele, iar compania precizează că motorul nu este setat pentru viteze maxime, ci, mai degrabă, pentru o experiență de condus concentrată pe implicarea șoferului, datorită rapoartelor de transmisie scurte. Alte detalii tehnice includ o suspensie cu brațe pushrod și amortizoare reglabile manual în trei trepte.

Modelul din fotografii este o „unitate internă în specificație de producție”, ceea ce înseamnă că nu va fi inclusă în cele 72 de exemplare destinate clienților. Firma italiană spune că fiecare dintre cele 72 de unități De Tomaso P72 „va fi extrem de personalizată, exact cum dorește clientul”. Un preț de bază nu a fost anunțat, dar estimările sunt cuprinse între 1,6 și 1,8 milioane de euro, fără taxe. Sigur este un alt fapt: De Tomaso a anunțat oficial, pe site-ul propriu, că va accepta plata în Bitcoin pentru mașinile sale.

Vă recomandăm și:

Chevrolet Corvette ZR1: 1064 CP pentru supercarul american

Get Lost – Project Safari, un Lotus Elise de teren

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

19 + 18 =