Încercăm, împreună, să scurtăm timpul pe care voi în petreceți în reprezentanțele RAR și, din acest motiv, vă reamintim care sunt acele documente necesare eliberării CIV pentru un vehicul care provine din spațiul comunitar.
Pe lângă actul de identitate, cererea de activitate, documentele de înmatriculare din țara de proveniență și certificatul de conformitate în unele cazuri (obligatoriu pentru vehiculele ale căror emisii poluante și CO2 au fost măsurate în conformitate cu procedura WLTP, de regulă vehicule fabricate după data de 31.08.2018), este necesar să prezentați și documentul de achiziție intracomunitară.
Indiferent de tipul acestui act (factură, contract de vânzare-cumpărare etc), prezentat în original sau în copie, toate datele trebuie să fie lizibile. Conform OUG nr.120/2021, obligativitatea solicitării și obținerii CIV de la RAR îi revine achizitorului intracomunitar, care poate cere eliberarea acestui document în mod direct sau printr-un împuternicit legal. Reamintim că, începând cu data de 25.07.2022, angajații Registrului Auto Român au obligativitatea de a scana și transmite în format digital documentul de achiziție intracomunitară către ANAF.
Este obligatorie prezentarea vehiculului la RAR atunci când solicitați eliberarea CIV.
Vă recomandăm și:
„Să vezi ce mi s-a întâmplat, mi-a blocat RAR mașina la ITP…”