„Să vezi ce mi s-a întâmplat, mi-a blocat RAR mașina la ITP…”

2
7779

Probabil ați auzit și voi poveștile care încep în acest mod și continuă, uneori, cu scenarii care nu au nicio legătură cu realitatea. Pentru că în ultima perioadă mai mulți șoferi ale căror autovehicule au fost blocate în stațiile ITP pentru a fi reverificare de inspectorii RAR ne-au întrebat cu surprindere despre această practică, reamintim câteva aspecte legate de procedura impusă de legislația în vigoare.

Atunci când vă prezentați la o stație ITP, inspectorul are obligația să vă informeze că există posibilitatea ca vehiculul să fie selectat în vederea reverificării în prezența unui specialist RAR, cu toate consecinţele ce decurg din această procedură, inclusiv timp suplimentar de aşteptare. În toate cazurile, reverificările efectuate de inspectorii RAR vor acoperi integral planul de operaţiuni corespunzător categoriei vehiculului. Sfatul nostru este ca, dacă apreciați că aveți la dispoziție doar un interval foarte scurt de timp pe care să-l petreceți la stația ITP, să alegeți să vă prezentați în momentul în care programul vă permite o mică abatere.

Legal, vehiculul poate fi reţinut în stație maximum 45 de minute după finalizarea verificărilor din planul de operaţiuni, la solicitarea RAR, efectuată prin mijloace informatice sau prin intermediul personalului său abilitat, în vederea reverificării ulterioare cadrul stației ITP respective, atât a vehiculului inspectat, cât și a modului în care inspectorul tehnic a respectat cerințele și procedura de efectuare a ITP, inclusiv prin asistarea acestuia la efectuarea inspecției tehnice.

Aplicaţia informatică de gestionare a activităţii ITP este o aplicaţie online utilizată în cadrul tuturor staţiilor ITP autorizate la nivel naţional, iar selectarea vehiculelor ce urmează a fi reverificate de inspectorii RAR se efectuează prin intermediul unui algoritm aleatoriu, fără să cuantifice diverşi parametri precum: marcă, zonă geografică, proprietar, rezultatul obţinut în urma efectuării ITP (ADMIS sau RESPINS) etc.

Reinspecţiile reprezintă una dintre pârghiile impuse de legislaţia specifică în vigoare pentru realizarea verificărilor privind supravegherea agenţilor economici autorizaţi şi a îndeplinirii parametrilor de calitate necesari în desfăşurarea activităţii de ITP. Această cerință a rezultat în urma transpunerii cerinţelor legislaţiei comunitare în domeniu.

Supravegherea se realizează prin reverificarea unui procent minim de vehicule din totalul vehiculelor inspectate, procentul fiind diferit şi stabilit în conformitate cu gradul de performanţă al fiecărei stații de ITP în parte, inclusiv al inspectorilor tehnici care activează în staţia respectivă, cuantificându-se prin intermediul acestei aplicaţii informatice şi calitatea inspecţiilor tehnice periodice efectuate.

Toate aceste aspecte sunt detaliate în Ordinul M.T.C.T. nr. 2133/2005 pentru aprobarea Reglementărilor privind inspecţia tehnică periodică a vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în România – RNTR 1, cu modificările și completările ulterioare.

 

Vă recomandăm și:

INTERVIU: Certificatul RAR Auto-Pass (Video)

Anunțul MOMENTULUI în România despre anvelopele de iarnă!

2 COMENTARII

  1. O singură precizare. Cele 45 minute sunt timpul maxim admis ca inspectorul RAR să ajungă în stația ITP. Din momentul în care acesta ajunge în stația ITP și se loghează în baza de date națională SIRAR, i se va mai acorda un timp suplimentar, de maximum 60 minute, pentru efectuarea reinspecției și finalizarea documentelor. Timpul total de așteptare al clientului, cu autovehiculul „blocat” în stația ITP, nu va depăși 90 minute.

  2. E o confiscare a proprietății, neconstituțională (ți se interzice folosirea mașinii timp de o oră și 45 minute), fără a exista o lege, doar pe un ordin de ministru

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × sapte =