e-Sigur: cum funcționează sistemul Poliției Rutiere

0
3948
Sursa FOTO: Facebook Poliția Română

Începând cu luna martie, Poliția Rutieră va avea pe șosele șapte sute de noi sisteme radar. Este vorba despre proiectul e-Sigur, cel despre care se spune că va asigura supravegherea permanentă a traficului.

Poliția Rutieră a instalat șapte sute de radare care vor monitoriza traficul

Autoritățile dispun acum, prin sistemul e-Sigur, de radare moderne pe trepied, capabile să înregistreze imagini video ale unui segment de drum și să identifice șoferii care depășesc limitele legale de viteză. Aceste dispozitive pot surprinde și alte comportamente periculoase în trafic, cum ar fi conducerea agresivă sau încălcarea regulilor rutiere.

Instalarea celor șapte sute de radare pe trepied s-a realizat gradual, debutând cu autostrăzile A1 și A2, precum și cu DN2 în județul Vrancea. După o perioadă de testare de două luni, sistemul a fost extins la nivel național, dispozitivele fiind plasate în diverse zone strategice.

Aceste echipamente sunt operate de echipaje de poliție, care montează trepiedul pe marginea drumului, fixează radarul și inițiază înregistrarea. Noile sisteme sunt asemănătoare cu „pistoalele” radar tradiționale, dar sunt mai performante, fiind echipate cu o cameră video de înaltă rezoluție, un aparat foto digital și un sistem laser pentru măsurarea vitezei. Radarul poate identifica marca și numărul de înmatriculare al vehiculului, precum și șoferul aflat la volan.

O diferență notabilă față de pistoalele radar este că aceste radare pe trepied înregistrează continuu traficul, în timp ce pistoalele radar sunt activate manual de polițist. Toate imaginile capturate sunt descărcate ulterior pe serverele poliției, unde sunt analizate de ofițeri specializați, care decid sancțiunile necesare.

Drumurile monitorizate cu prioritate în anul 2025

Radarele pe trepied sunt instalate în special pe șoselele cu un număr ridicat de accidente rutiere. Datorită mobilității lor, dispozitivele pot fi mutate cu ușurință în diverse locații. Printre drumurile considerate prioritare pentru montarea acestor radare în 2025 se numără DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17.

Compania Națională de Drumuri va instala și alte patru sute de radare fixe, care vor fi integrate în rețeaua de supraveghere video a drumurilor naționale și a autostrăzilor. Aceste radare vor transmite automat alerte către poliție atunci când detectează vehicule ce depășesc limita de viteză. Imaginile vor fi analizate de un ofițer, iar sancțiunile vor fi aplicate similar cu sistemul utilizat pentru camerele de rovinietă.

Cum se aplică sancțiunile

Amenzile emise pe baza înregistrărilor efectuate de radarele pe trepied sunt transmise prin poștă la adresa șoferului. „După identificarea conducătorului auto, sancțiunea este expediată direct la domiciliul acestuia, fără a fi necesară oprirea în trafic”, a anunțat Poliția Română pe rețelele de socializare.

Procesul începe cu identificarea conducătorului auto, urmată de întocmirea unui proces-verbal de constatare a contravenției. Documentul este apoi trimis prin poștă către șoferul în cauză. Dacă proprietarul vehiculului nu era la volan în momentul sancțiunii, acesta trebuie să informeze poliția în termen de cinci zile despre identitatea persoanei care conducea autoturismul. În caz contrar, riscă o amendă suplimentară, cuprinsă între 1.822,5 și 4.050 de lei, pentru refuzul de a furniza informațiile necesare.

Mai mult, dacă proprietarul indică o persoană falsă ca șofer, poate fi acuzat de fals în declarații. În prezent, doi șoferi sunt cercetați penal pentru că au susținut, în mod eronat, că soțiile lor se aflau la volan.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

2 × 1 =