Desenată să opereze ca o extensie a şoferului, noua Mazda 6 este mai mult decât un sedan de clasă medie, este o filozofie în mişcare.
Ajunsă la a treia generaţie de când a înlocuit modelul 626, în 2002, Mazda 6 a demonstrat că japonezii sunt capabili să construiască şi automobile frumoase, nu doar fiabile. Întreaga gamă Mazda se bazează pe o filozofie, iar noua Mazda 6 are la bază conceptul de design KODO – Soul of Motion, prin care sedanul japonez a căpătat forme fluide, ce trădează spiritul dinamic şi plăcerea de a fi pe şosea cu acest autoturism. KODO reflectă mişcarea animalelor sălbatice, ce se traduce prin vitalitatea şi agilitatea noii Mazda 6.
Design-ul acestei noi generaţii este şi mai dinamic, fiind dominat de grila radiatorului pentagonală, pe ale cărei laturi se întind farurile, ca două aripi larg deschise. Lateral, nervurile aripilor sunt la fel de proeminente, sugerând robusteţe, iar privită din profil, noua Mazda 6 are liniile unui sedan-coupé, cu luneta foarte înclinată şi portbagaj scurt. Acest aspect este subliniat prin mutarea montanţilor A cu 100 mm în spate faţă de modelul precedent, permiţând şoferului să aibă o privire de perspectivă mai amplă. Pentru a sublinia caracterul „fierbinte” al noului sedan, japonezii au adus în premieră o culoare roşie cu reflecţii metalice, denumită Sould Red Metallic. Aceasta exprimă energia pură, combinând jocul de lumini şi umbre creat de formele Mazdei 6. Pentru a obţine această culoare specială, Mazda foloseşte două nuanţe de roşu, sigilate cu un lac incolor. Primul strat conţine particule de aluminium, ce conferă efectul de vopsea metalizată, în timp ce al doilea strat este un roşu intens cu străluciri cromate.
Interiorul este clasic, cu un tablou de bord orientat către şofer, fiecare comandă fiind intuitivă şi amplasată la locul perfect. Materialele utilizate sunt de foarte bună calitate, pentru sublinierea anumitor elemente utilizându-se aluminiul. Elementele aflate în contact cu şoferul, precum volanul sau schimbătorul de viteze, sunt îmbrăcate în piele. Pe lângă cadranele clasice, rotunde, şoferul primeşte informaţii cu ajutorul a două ecrane, unul de 3,5 inci, aflat în faţa sa, şi unul color, de 5,8 inci, amplasat pe consola centrală. Aici se pot urmări indicaţiile sistemului de navigaţie TomTom cu conexiune la internet, dar şi programele de entertainment furnizate de sistemul premium BOSE cu 11 difuzoare. O atenţie deosebită a fost acordată instalaţiei de climatizare, ce este mai uşoară, pentru a consuma mai puţin, dar care permite o mai bună circulaţie a aerului în habitaclu.
Având un ampatament de 2.830 mm, noua Mazda 6 este printre cele mai confortabile autoturisme din clasă. Șoferul beneficiază de o poziţie ergonomică, graţie sistemului HMI (Human-Machine Interface), format din scaun ajustabil electric pe opt poziţii, volan reglabil pe două căi şi pedalier stil „orgă”, pentru un mai bun control al acceleraţiei şi al frânei.
Proiectanţii au reuşit să „ascundă” volumul mare al portbagajului, prin designul spectaculos al părţii din spate. Mazda 6 este pregătită de excursii, având un portbagaj de 489 litri şi banchetă spate rabatabilă.
În premieră, Mazda 6 este dotată cu sistemul de salvare a energiei de frânare i-ELOOP. Acesta, în colaboare cu sistemul i-Stop şi propulsoarele Skyactiv, stabileşte un nou standard pentru Mazda 6 în materie de poluare şi de consum de carburant, având nevoie de 3,9 litri pentru 100 km și emisii de CO2 de 104 g/km (valori valabile pentru cel mai eficient propulsor), fără a sacrifica performanţa. i-ELOOP utilizează un condensator pentru a înmagazina energia electrică captată pe durata frânării. Inginerii japonezi au determinat că decelerarea unui autoturism durează, în medie, 10 secunde, iar energia electrică recuperată în acest timp este utlizată de către instalaţia de climatizare sau de cea multimedia. Spre deosebire de sistemele convenţionale de înmagazinare a energiei, condensatorul electric ELDC se încarcă în câteva secunde, energia sa fiind suficientă pentru a alimenta toate sistemele electrice ale autoturismului timp de un minut. Mai mult, această energie recuperată este utilizată pentru sistemul de start/stop.
Șoferii noii Mazda 6 au la dispoziţie o gamă formată din cinci motorizări, două diesel şi trei pe benzină, cuplate la transmisii automate sau manuale cu şase viteze, toate fiind construite cu tehnologia Skyactiv G. Unitatea de bază pe benzină este cu injecţie directă, are cilindreea de 2.0 litri şi un raport de compresie record, de 14:1, fiind oferit în două variante de putere, de 145 CP şi 165 CP. Spre comparaţie, cel mai puternic Ferrari cu motor V12, F12 Berlinetta, are un raport de compresie de 13,5:1. Acest propulsor consumă 5,5 l/100 km (transmisie manuală) sau 5,9 l /100 km (transmisie automată) în regim combinat, încadrându-se în normele de poluare Euro 5. Al doilea propulsor pe benzină are capacitatea cilindrică de 2,5 litri și aceeași tehnologie cu cel de 2.0 litri, dar un arbore cotit modificat, pentru a reduce vibraţiile, furnizând 192 CP.
Cele două diesel-uri au aceeaşi cilindree, de 2.2 litri, dar puteri diferite: 150 CP, respective, 175 CP. Ambele au raportul de compresie identic cu cel al motoarelor pe benzină, de 14:1, dar în acest caz este cel mai mic la un motor diesel de serie. Echipate cu turbină dublă, cu geometrie variabilă, aceste diesel-uri îndeplinesc normele Euro 6 şi au un cosum de 3,9 l/100 km, respectiv, 4,8 l/100 km în regim combinat.
Valentin Brădăţeanu