Filosofii germane (Puma BMW)

0
61
seite_schwarz2_ 002

front_hoch_spline5_ 002

Puma BMW: Când doi vizionari folosesc limbajul comun al creativității rezultatul nu poate fi decât unul de avangardă. Când două lumi se întrepătrund atunci materializarea ideilor nu are limite.

La mijlocul verii BMW și cunoscutul producător de articole sportive PUMA au lansat cea mai recentă ediție a francizei de încălțăminte DISC, cu un look futurist argintiu metalizat: BMW X-CAT DISC. Un model de pantofi de sport în care ambele mărci au îmbinat două concepte considerate inovatoare la vremea lor.

seite_schwarz2_ 002

puma bmw (11)Acum opt ani constructorul bavarez etala un concept de roadster, cu două locuri, denumit GINA Light Visio­nary Model al cărui exterior era realizat dintr‑un material textil elastic, fără cusături, mulat pe o structură mobilă ale cărei funcţii erau activate doar atunci când era necesar. De altfel denumirea GINA (Geometry and Functions in „N” Adaptations) era de fapt o confirmare, unul dintre argumentele dezvoltării mobilității în viitor reprezentând contestarea a ceea ce este deja stabilit și prezentarea unor opțiuni cu adevărat novatoare.
puma bmw (18)

ext_front_hf_licht_ 002

Un principiu esențial al filozofiei GINA era să integreze în mod deliberat potențialul noilor materiale, construcțiile inovatoare, de pionierat, în procesul de design creativ, și în ideea de a pune în concurență metodele de producție existente și conceptele de noi materiale.

front_hoch_spline5_ 002

Și atunci, ca și acum, cei de la Designworks au fost „rebelii” a căror interpretare a conceptelor structurale au pus pe gânduri filosofia designului auto.
De partea cealaltă PUMA și-a reinventat propria tehnologie DISC, lansată inițial în 1991, în care sistemul funcționa ca un disc rotativ, trăgând un număr de fire interne ce întindeau partea superioară pentru o fixare confortabilă pe picior. Noul sistem DISC este mai ușor, mai mic și are doar cinci componente. Este mult mai ușor să-l rotești, iar sistemul intern de sârmă care învelește și fixează partea superioară este mai rapid atunci îl strângi din disc.

În spiritul GINA, designerii au tratat piciorul ca un fel de şasiu în sine. Exteriorul pantofului are o țesătură stretch argintie, care seamănă foarte bine cu materialul de nuanță metalică folosit pe mașină, dar modificat pentru utilizarea pe încălțăminte. În timp ce pantoful se deschide sau se închide forma sa se modifică, la fel ca la mașină. Materialul argintiu stă
deasupra sistemului de închidere DISC și când acesta se strânge firele se întind pe material. Partea de finisare include o tăietură/cusătură în sus, peste partea din față a pantofului, inspirată din cutele de la materialul textil care apăreau pe mașină atunci când ușile erau deschise. Cusătura departajează aria netedă a X-CAT de cea cu perforaţii fine realizate cu laser, aceasta contribuind la ventilarea piciorului.
Simbolul PUMA, adică celebra dungă stilizată, rulează pe exteriorul fiecărui pantof într-o imprimare reflectorizantă, iar logo-ul BMW apare pe discul de strângere.
Pe de altă parte, conceptul pentru talpă şi Puma DISC a fost regândit, designerii aplicând abordările inginerilor BMW pentru obținerea unui profil și a unei structuri optime pentru a păși.

Articolul precedentTEST: Honda Civic Tourer – Îndrăzneață și isteață
Articolul următorDacia Duster și pasiunea pentru off-road
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


3 × sase =