Puma BMW: Când doi vizionari folosesc limbajul comun al creativității rezultatul nu poate fi decât unul de avangardă. Când două lumi se întrepătrund atunci materializarea ideilor nu are limite.
La mijlocul verii BMW și cunoscutul producător de articole sportive PUMA au lansat cea mai recentă ediție a francizei de încălțăminte DISC, cu un look futurist argintiu metalizat: BMW X-CAT DISC. Un model de pantofi de sport în care ambele mărci au îmbinat două concepte considerate inovatoare la vremea lor.
Acum opt ani constructorul bavarez etala un concept de roadster, cu două locuri, denumit GINA Light Visionary Model al cărui exterior era realizat dintr‑un material textil elastic, fără cusături, mulat pe o structură mobilă ale cărei funcţii erau activate doar atunci când era necesar. De altfel denumirea GINA (Geometry and Functions in „N” Adaptations) era de fapt o confirmare, unul dintre argumentele dezvoltării mobilității în viitor reprezentând contestarea a ceea ce este deja stabilit și prezentarea unor opțiuni cu adevărat novatoare.
Un principiu esențial al filozofiei GINA era să integreze în mod deliberat potențialul noilor materiale, construcțiile inovatoare, de pionierat, în procesul de design creativ, și în ideea de a pune în concurență metodele de producție existente și conceptele de noi materiale.
Și atunci, ca și acum, cei de la Designworks au fost „rebelii” a căror interpretare a conceptelor structurale au pus pe gânduri filosofia designului auto.
De partea cealaltă PUMA și-a reinventat propria tehnologie DISC, lansată inițial în 1991, în care sistemul funcționa ca un disc rotativ, trăgând un număr de fire interne ce întindeau partea superioară pentru o fixare confortabilă pe picior. Noul sistem DISC este mai ușor, mai mic și are doar cinci componente. Este mult mai ușor să-l rotești, iar sistemul intern de sârmă care învelește și fixează partea superioară este mai rapid atunci îl strângi din disc.
În spiritul GINA, designerii au tratat piciorul ca un fel de şasiu în sine. Exteriorul pantofului are o țesătură stretch argintie, care seamănă foarte bine cu materialul de nuanță metalică folosit pe mașină, dar modificat pentru utilizarea pe încălțăminte. În timp ce pantoful se deschide sau se închide forma sa se modifică, la fel ca la mașină. Materialul argintiu stă
deasupra sistemului de închidere DISC și când acesta se strânge firele se întind pe material. Partea de finisare include o tăietură/cusătură în sus, peste partea din față a pantofului, inspirată din cutele de la materialul textil care apăreau pe mașină atunci când ușile erau deschise. Cusătura departajează aria netedă a X-CAT de cea cu perforaţii fine realizate cu laser, aceasta contribuind la ventilarea piciorului.
Simbolul PUMA, adică celebra dungă stilizată, rulează pe exteriorul fiecărui pantof într-o imprimare reflectorizantă, iar logo-ul BMW apare pe discul de strângere.
Pe de altă parte, conceptul pentru talpă şi Puma DISC a fost regândit, designerii aplicând abordările inginerilor BMW pentru obținerea unui profil și a unei structuri optime pentru a păși.