TEST: Honda Civic Tourer – Îndrăzneață și isteață

0
94

082_civic10-11Prezenţă discretă pe străzile noastre, Honda Civic Tourer este o combinaţie mai puţin obişnuită între designul avangardist, mecanica nedopată, confortul suveran şi solu­ţiile de depozitare ingenioase.

073_civicEchipat cu motorul aspirat natural de 1,8 litri, benzină, Civic Tourer este de o blândeţe uşor suspectă în trafic. Pentru o greutate proprie de 1.359 kg, cei 142 CP şi 174 Nm par mai mult decât suficienți pentru o utilizare domestică. În această configuraţie, Honda Civic este o alegere potrivită pentru cei care ştiu ce înseamnă să ai un motor fără turbină. Transmisia manuală cu șase trepte are raporturile setate pentru a favoriza consumul econom. Astfel, se complică şi mai mult drumul către prestaţiile dinamice pe care le poate oferi un motor care poate fi turat până la 7.000 rpm. Fără să stau mult pe gânduri, execut din scurt o accelerare care mă duce până la 147 km/h în treapta a treia, cu motorul plafonat la turaţia maximă, după ce în prima treaptă am ajuns la 60 km/h, iar în a doua la 102 km/h.

124_civicEste clară ambivalența propulsorului: până la 3-4.000 rpm este molcom, somnoros, pentru ca peste acest prag să se trezească la viaţă, ce-i drept treptat. Această dualitate a sa se mulează foarte bine pe situaţiile de trafic aglomerat, accelerările lejere având avantajul că se produc fără risipă de combustibil. Aşa se face că după 550 km de traseu mixt, computerul de bord a înregistrat un consum mediu de 7,4 litri. În regim extraurban descoperi o treaptă a şasea lungă al cărei unic scop este acela de a domoli turaţia motorului la viteze de croazieră şi, implicit, consumul de combustibil. Datorită ei, la 90 km/h şi 2.300 rpm motorul are nevoie de aproximativ 5-6 l/100 km în timp ce, la 130 km/h, turaţia creşte cu fix 1.000 rpm, iar consumul cu circa 2-3 litri.

050_civic 044_civic10-112Cuplul motor pare a fi mai mult decât rezonabil pentru susţinerea deplasării din moment ce eşti invitat să selectezi treapta următoare încă de la 1.500 rpm. Simpla constatare că se poate ajunge la aproape 150 km/h în treapta a treia dezvăluie cum nu se poate mai clar că Civic Tourer poate fi distractiv de condus. Pe de altă parte să nu uităm că este vorba despre o maşină care are rezervorul de combustibil sub scaunul şoferului, ceea ce înseamnă că în portbagaj avem mai mult… portbagaj. Deschiderea hayonului îţi ridică involuntar o sprânceană. Apoi ar trebui să urmeze un „wow” şoptit: în faţa ta se află, pur şi simplu, un hău. Cinematica simplificată a suspensiei spate, cu bară de torsiune, reduce la minim intruziunea pasajele roţilor în interior, iar absenţa rezervorului creează o alveolă de 117 litri sub planşeu care poate fi folosită pentru depozitarea cumpărăturilor pe care le faci pentru o săptămână. Pentru toată familia. Mai mult decât atât, rabatarea scaunelor din spate, prin realizarea unei suprafeţe de încărcare perfect plană, ridică volumul util la valoarea unei utilitare uşoare: 1.668 litri. Fiind vorba despre o Honda, bancheta spate mai dispune de o chichiţă pe care nu o găsim nicăieri în altă parte: şezutul poate fi ridicat şi blocat (asimetric) – celebrele Magic Seats. Pentru că sub şezut nu se află niciun element de susţinere, prin ridicarea acestuia se creează un spaţiu util extrem de generos.

014_civicPractic obţii un al doilea portbagaj. Fiind atât de ofertant în ceea ce priveşte soluţiile de depozitare, te-ai aştepta de la acest Tourer să fie un pic mai rezervat pe viraje, mai ales că este echipat cu o suspensie spate „comodă” financiar. Dar compensează din plin prin faptul că poate fi reglată după trei scenarii prestabilite: Dynamic, Normal şi Comfort. Aşadar, drumurile sinuoase îţi pot oferi multiple prilejuri să-ţi demonstrezi dibăcia într‑ale şofatului. Tot ce ai de făcut este să optezi pentru prima setare. Vei descoperi rapid o maşină ascultătoare şi destul de îndârjită să-ți facă pe plac. Surprinde la fel de mult silenţiozitatea de care dă dovadă motorul la regimurile de mers uzuale. La ralanti abia dacă îl auzi. Chiar şi de afară, stând lângă capotă, cu urechile ciulite. Melanj excentric între mecanică robustă, confort ireproșabil şi funcţionalitate extinsă, Honda Civic Tourer se detaşează de fişa standard a modelelor compacte obişnuite. Este foarte posibil ca unicitatea sa să fie și atuul de care are nevoie într-un peisaj automobilistic din ce în ce mai uniformizat şi standardizat.

Text:  George Drugescu / Foto: Emilia Petre

 

Articolul precedentZaha Hadid: Vizionara fără limite
Articolul următorFilosofii germane (Puma BMW)
Avatar
Revista Auto Test este o publicaţie lunară de specialitate editată de Registrul Auto Român și se află în cel de-al 28-lea an de apariţie. Auto Test s-a impus drept o revistă profesionistă în peisajul presei auto din România şi se bucură de o bună reputaţie printre advertiseri, importatori de automobile şi cititori. Articolele profesionist realizate tratează prezentări şi teste de automobile, cele mai recente evenimente şi tehnologii din domeniu, subiecte de istorie auto şi de divertisment, studii de cercetare socio-psihologică, informaţii referitoare la serviciile şi reglementările adoptate de RAR, informaţii practice pentru automobilişti. Auto Test beneficiază de un conţinut diversificat şi de grafică permanent actualizată, menite să ţină pasul cu tendinţele moderne ale publicisticii şi cu exigenţele cititorilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 2 = noua