Genesis GV60: Deschizător de drum

0
75

Genesis, marca premium a grupului Hyundai, tocmai a împărtășit informațiile tehnice ale primului său model electric, bazat pe o platformă dedicată propulsiei cu zero emisii. Genesis GV60 este un SUV-coupe compact cu care marca sud-coreeană speră să cucerească Europa.

Platforma modulară E-GMP a grupului coreean Hyundai Motors, dezvoltată pentru propulsia electrică, începe să dea roade. După ce a fost integrată în modelele Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6, acum a venit rândul mărcii premium Genesis, a cărei înființare a fost inspirată de succesul înregistrat de Toyota, cu Lexus, Nissan, cu Infiniti, și Honda, cu Acura. Este drept, reușita acestora a fost obținută pe continentul nord-american, în Europa prinzând rădăcini doar Lexus. Acura nu a fost comercializată aici, iar Infiniti a eșuat, în ciuda faptului că a avut în oferta europeană mașini de calitate și fiabile. Hyundai, cu Genesis, pare optimistă și oferă, deja, în Germania, Marea Britanie, Elveția și Rusia sedanul G70 și SUV-ul GV70, cărora li se va adăuga GV60. Doar acest ultim model va fi lansat, în curând, și în Franța, nu și G70 și GV70. În funcție de rezultatele vânzărilor obținute în aceste țări, Genesis își va extinde rețeaua europeană. Sau nu…

Modelul premium diferă de Ioniq 5 și EV6 și prin prezența unui încărcător la bord de 11 kW, față de 7,2 kW pentru omologii săi.

Un singur pachet de baterii este în program pentru Genesis GV60 și este vorba despre cel cu capacitatea cea mai mare dintre cele două disponibile pentru Ioniq 5 și EV6: 77,4 kWh. Kitul de acumulatori este asociat cu unul sau două motoare electrice. Versiunea de bază are un electromotor, amplasat pe puntea spate, care este și singura care asigură propulsia, și beneficiază de o putere de 168 kW (circa 228 CP) și 350 Nm. Genesis GV60 în versiunile superioare are două motoare electrice, câte unul pe fiecare axă, astfel că tracțiunea integrală este standard. Varianta setată mai jos are un total de 234 kW (318 CP) generat de cele două motoare și cuplu constant de 605 Nm. Aceeași valoare de cuplu o are și nivelul de echipare de top, Performance, dar cele două motoare electrice ale acestuia produc un total de 320 kW (435 CP).

Pentru a se distinge de cel mai performant Kia EV6, GT, cu care se aseamănă cel mai mult, Genesis GV60 se bazează pe un pachet de tehnologii mai bogat și care îi este rezervat. De exemplu, prezintă un mod Drift al transmisiei, care nu este neapărat cel mai util, dar este compensat de o altă setare, numită Boost. Aceasta oferă acces la 55 CP și 95 Nm suplimentari timp de 10 secunde, pentru o manevră de depășire în forță. Să menționăm, în același timp, faptul că GV60 Performance trece de la zero la 100 km/h în numai patru secunde. Crossover-ul compact beneficiază de baterii ce funcționează la tensiunea de 800 de volți și cu încărcare ultrarapidă, de până la 350 kW putere. Aceasta este o valoare excepțională în prezent. Genesis GV60 are lungimea de 4.520 mm, fiind mai scurt cu aproape 200 mm decât Ioniq 5 și EV6, dar ampatamentul său este impresionant: 2.900 mm. Așa că spațiul în habitaclul finisat la standarde înalte este mai mult decât suficient, iar facilitățile sunt la zi: actualizarea de la distanță a softului mașinii, recunoaștere facială pentru accesul la bord, încărcare bidirecțională, sistem de anulare activă a zgomotului la bord, suspensie adaptivă în funcție de drum.
Un singur lucru rămâne de aflat despre noul Genesis GV60, prețul său, pentru că acesta nu a fost anunțat. Cu siguranță, va fi superior celor practicate pentru Hyundai Ioniq 5 și Kia EV6.

Foto: Genesis

http://www.autotestmagazin.ro/genesis-gv70-competitorul-premium-coreean/

http://www.autotestmagazin.ro/genesis-gv80-model-de-top/

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


7 − doi =