Honda CBF 600S: 2 continente pe 2 roti

0
499
Ceuta - enclava spaniola din Maroc
Ceuta – enclava spaniola din Maroc

Text/Foto: Bogdan Albu

Romania – Africa – Romania in trei saptamani cu Honda CBF 600S.

Călătoriile au fost dintotdeauna modalitatea mea preferată de a mă relaxa si de a evada din zbuciumul vietii cotidiene. Incă din adolescentă, cand mi-am căpătat oarecum independenta, plăcerea de a descoperi m-a condus mereu către locuri interesante, frumoase si ine­dite sau, pur si simplu, către locuri noi ce abia asteptau să fie cercetate. Tot cam atunci s-a născut si pasiunea mea pentru a călătoriile pe două roti, chiar dacă, vă mărturisesc, cu nostalgie, că la inceput „două roti” au insemnat prima mea bicicletă cu care am făcut de două ori turul Romaniei, lucru de care sunt foarte mandru.

Incepand cu anul 2008, am descoperit o alta pasiune, cu mai multi cai putere. Astfel bicicleta s-a transformat in ceva mai puternic. O Honda CBF 600. Iar dintr-o data, granitele tarii nu au mai reprezentat un impediment in a fi traversate.

Călătoria din această vară a fost plănuită de ceva vreme, dar anul acesta s-a si materializat. Startul a fost dat pe 4 august cand, impreună cu un alt prieten, si el pasionat de motor si călătorii, am decis să plecăm către Africa.

ITINERAR CALATORIE ROMANIA-AFRICA CU HONDA CBF 600S

Ziua 1:
Bucuresti – Drobeta
Turnu-Severin: 340 km. Pentru prima noapte a călătoriei ne-am oprit intr-o zonă foarte dragă mie, una dintre cele mai frumoase zone de la noi.
Ziua 2: Drobeta Turnu-Severin – Belgrad – Zagreb: 666 km
Ziua 3: Zagreb – Ljubliana – Udine: 290 km
Ziua 4: Udine – Trieste – San Remo: 840 km
Ziua 5: San Remo – Nisa – Cannes – Marseille: 244 km
Ziua 6: Marseille – Barcelona: 506 km
Ziua 7: Barcelona – Valencia – Granada: 853 km
Ziua 8: Granada – Malaga – Gibraltar – Tarifa – Tanger: 280 km
Aici am făcut trecerea din Europa către Africa, iar inainte de a părăsi continentul nostru, am oprit să vizităm putin Gibraltarul si faimoasele lui maimute. Gibraltar se află in Europa de S-V, la sud de Spania, mărginind stramtoarea Gibraltar, care leagă Mediterana cu Oceanul Atlantic. Aici se află Stanca Gibraltar (426m).
Trecerea de pe un continent pe altul a fost făcută din orasul Tarifa de unde am luat bac-ul către Tanger (Maroc, Africa). Trecerea a durat aproximativ două ore si a costat 100 euro.
Ziua 9: Am vizitat Tanger-ul si imprejurimile (Ceuta, Tetouan). Diferenta de cultură dintre Europa si Africa a fost vizibilă de la primul contact cu orasul Maroc.
Ziua 10: Tanger Med – Barcelona – Am plecat din Africa, inapoi către Barcelona traversand Marea Mediterană cu feribotul.
Ziua 11, 12, 13: Barcelona si imprejurimile: Tarragona si Montserrat
La jumătatea călătoriei, am făcut o oprire pentru trei zile in Barcelona. Imi doream de multă vreme să vizitez orasul si, pentru că iubita mea se afla si ea aici pentru cateva zile, am hotărat să cunoastem impreună orasul si imprejurimile. Pe langă obiectivele intens mediatizate ale Barcelonei: Sagrada Familia, Parcul Guell si alte constructii cu amprenta lui Gaudi, aici am ales să vizităm si imprejurimile: Tarragona – situat la 90 km de Barcelona, cea mai sudică provincie catalană. Situată pe malul Mediteranei, merită o vizită pentru ruinele romane, privelisti si clădirile medievale.
Montserrat – situat la 40 km de Barcelona, acesta fiind un simbol religios important pentru catalani. Mănăstirea benedictină ce datează din 1025 adăposteste statuia cunoscută sub denumirea de Fecioara Neagră.
Ziua 14: Barcelona – Andorra – Grenoble: 630 km
Ziua 15: Grenoble – Chamonix: 150 km
Aici am vizitat Mont Blanc, cel mai inalt varf din Alpi (4810m). Localizarea varfului este un subiect de controversă intre Italia si Franta, fiecare plasandu-l pe hartă intre granitele sale.
Ziua 16: Chamonix – Furka Pass – Valea Rhonului – Lugano: 295 km
Nu puteam să nu oprim la ghetarul din Furka Pass, Elvetia. Serpentinele de aici sunt foarte spectaculoase, un motiv in plus pentru motociclisti de a explora zona care te cucereste prin frumusetea si măretia peisajelor: munti, prăpăstii, cascade, ghetari, lacuri.
Ziua 17: Lugano – Lipovac: 975 km
Ziua 18: Lipovac – Bucuresti: 750 km

Am parcurs aproximativ 8000 km si in tot acest timp a fost nevoie doar de inlocuirea unui cauciuc (cel de pe spate) la un moment dat, din cauza uzurii.
Consumul mediu de carburant pe cei 8000 km parcursi a fost de 4.5 l/ 100 km
De ce am schimbat cauciucul? Drumurile din Africa nu au fost tocmai ne­tede, mai ales zonele mai sălbatice unde am mers pe drum neasfaltat, drum ce a afectat cauciucul care era conceput doar pentru pentru asfalt. Efectele nu au fost imediate, dar in timp, a inceput să vibreze ne mai fiind perfect echilibart. Cauciucul a fost schimbat in Italia pe drumul de intoarcere, nu ca o necesitate imediată, ci mai mult ca o precautie. Pretul nu a fost atat de mare ca cel din Romania – 150 euro.
Motocicleta s-a comportat ireprosabil neprezentand probleme tehnice.
Singurul loc de depozitare a bagajelor a fost un top case de 45 l (loc pentru două căsti) unde, desi pare incredibil, am reusit să depozitez toate lucrurile necesare unei astfel de drumetii. Experienta aceasta mi-a demonstrat incă o dată de cat de putine lucruri avem nevoie intr-adevăr intr-o călătorie.

Fisa tehnica Honda CBF 600S:
MOTOR: 4 cilindri în linie • 58 Nm / 8000 rpm • raport compresie 11.6:1 • Alezaj x cursă 65 × 45,2 mm
MECANICĂ: ambreiaj multidisc acţionat prin cablu • transmisie 6 trepte, pe lanţ • frâne faţă disc dublu 296 mm / spate disc simplu 240 mm
DIMENSIUNI: înălţime:1230 mm • lungime: 2170 mm • lăţime: 765 mm • capacitate rezervor 19 l • masă proprie: 217 kg • masă totală maximă permisă 417 kg
PERFORMANŢE: viteză maximă 220 km/h • consum mediu 4,5 l / 100 km

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


noua − = 5