Honda NC700S: O noua specie

0
84
Honda NC700S
Desi rezervorul de combustibil nu mai e la locul lui, reuseste cumva sa asigure o capacitate de 14 litri care garanteaza o autonomie de clasa touring: aproape 400 km.

La prima intalnire cu Honda NC700S, toate par a fi la locul lor. Poate doar absenta busonului de pe cocoasa care reprezinta spinarea rezervorului de combustibil ar trebui sa-ti zgandare un pic simtul observatiei…. Imun la asemenea provocari miselesti imi vad linistit de „program”: cheie, contact, motor!

Honda NC700S (4)
NC700S este singurul naked care poate sa „inghita” o casca normala fara nicio greutate lipsindu-te de bucuria de a umbla cu casca pe umar prin magazine, parcuri, teatre, expozitii…

fisa tehnicaPrima impresie e ca sunt calare pe un enduro-touring, desi Honda NC700S este un naked cu acte’n regula. Scaritele montate destul de avansat, saua lata si alinierea optima a ghidonului sunt repere clare ale orientarii motocicletei catre o utilizare cu spectru larg de posibile destinatii. Dar si de raderi, din moment ce inaltimea seii este de numai 790 mm. Comenzile sunt la locurile lor obisnuite, la fel ca si capacitatea de predictie a directiei, care mi se pare un pic mai intensa decat la Crossrunner… Sunt insa foarte sigur de ceea ce aud: timbrul evacuarii este rotund, grav, reglat in registru baritonal. Imaginea unui grifon cu glas de ciobanesc mioritic incepe sa-mi intinda un zambet larg pe fata: motorul de 670 cmc, cu doi cilindri in linie, o avea el 48 CP la 6250 rpm dar suna ca unul care are cel putin inca pe atatia.

Honda NC700S (3)Honda NC700S (1)Nimic de zis, la Honda NC700S, din punct de vedere dinamic cei 60 Nm pe care ii dezvolta la 4750 rpm fac sa nu se simta cele 215 kg ale motocicletei plus balastul reprezentat de rider si de eventualele sale bagaje. Cursa ceva mai mare a pistoanelor si configurarea camerei de ardere au facut posibila obtinerea unor valori mari de cuplu in regimul turatiilor joase pe care transmisia cu sase trepte le exploateaza cu entuziasm.

Honda NC700S (2)fisa tehnica_Asta ar fi secretul accelerarilor vanjoase care i-ar putea pacali pana si pe motociclistii mai experimentati, facandu-i sa creada ca au sub ei o motocicleta mai puternica. Dar desi accelerarile sunt pline de seva, faptul ca motorul Honda NC700S se plafoneaza la 6500 rpm e un vesnic prilej sa-ti exersezi cuvintele mai murdare din vocabular. Frustrarea intervine pentru ca acul de la vitezometru face salturi mai ceva ca Sergey Bubka in timpul accelerarilor furibunde iar limitarea apare mereu mult prea repede.

In mars, la 130 km/h motorul pastreaza o turatie de 4000 rpm in treapta a sasea iar la 100 km/h, cu 1000 rpm mai coborata. Turometrul etalonat pana la 8000 rpm, cu zona rosie de la 6500 rpm in sus, imi da de inteles ca de la 130 km/h se mai poate urca binisor. Absenta unui parbriz de dimensiuni civilizate sanctioneaza cu rafale puternice de vant orice incercare de a gasi raspuns la vesnica intrebare „Cat prinde?”. Raspunsul e, ca de obicei, acelasi: „Mai mult decat ai nevoie!”. Sistemul de franare cu C-ABS (Combined ABS), cu doar doua discuri de frana, raspunde excelent in cazul franarilor dure. Echilibrarea fortelor de franare fata-spate, indiferent care frana este actionata, se adauga la o ciclistica foarte bine pusa la punct. Asta te face sa simti motocicleta increzatoare si stabila, cu mult chef de duca. Jantele de 17 inch imbracate in gume 120/60 pe fata si 160/60 pe spate se aclimatizeaza cu usurinta cam la toate tipurile de drumuri. Furcile fata cu diametru de 41 mm si cursa amortizarii de 120 mm fac posibila accesarea traseelor mai putin prietenoase, in ton cu temperamentul rebel al noului naked Honda NC700S.

George Drugescu
Credit foto

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


× 1 = sapte