Horse Powertrain transformă mașinile electrice în hibride

0
238

O inovație tehnologică promițătoare, dezvoltată de Horse Powertrain, ar putea revoluționa industria auto până în 2028, oferind o alternativă flexibilă și accesibilă la electrificarea completă.

O revoluție discretă care promite să schimbe cursul industriei auto

Industria auto se află într-un moment de cotitură. Pe fondul presiunilor legislative și al obiectivelor climatice exagerat de ambițioase, dar și din cauza riscului de faliment pe termen mediu și lung, marii producători se grăbesc să electrifice complet gamele de modele. Însă această tranziție vine cu provocări majore: costuri de producție ridicate, adaptarea complexă a liniilor de fabricație și o cerere din partea clienților care nu dă semne că ar fi pe aceeași lungime de undă. În acest context, grupul francez Renault și holdingul chinez Geely propun o soluție alternativă ingenioasă și accesibilă: transformarea vehiculelor electrice deja existente în hibride, fără a modifica platformele sau a reconstrui uzinele de la zero.

Noua tehnologie, denumită „Future Hybrid Concept”, este dezvoltată de Horse Powertrain, o companie mixtă formată, în mai 2024, de Renault (45%), Geely (45%) și compania petrolieră de stat a Arabiei Saudite, Aramco (10%). Sistemul hibrid dezvoltat de Horse Powertrain are potențialul de a reconfigura strategia globală de așa-zisă mobilitate durabilă, începând din 2028, printr-o abordare tehnologică flexibilă, adaptabilă diferitelor piețe și nevoi ale producătorilor auto.

O soluție modulară pentru transformarea mașinilor electrice în hibride

Horse Powertrain a prezentat în cadrul Salonului Auto de la Shanghai „Future Hybrid Concept” – o soluție de propulsie hibridă complet nouă, modulară și cu dimensiuni reduse. Sistemul include un motor termic, un bloc electric integrat direct în partea inferioară a acestuia și o transmisie, fiind cu până la 20% mai compact decât soluțiile hibride actuale.

Spre deosebire de abordările clasice, această inovație a fost creată special pentru a fi integrată în platformele dedicate autovehiculelor 100% electrice, fără ca producătorii să fie nevoiți să dezvolte un șasiu separat sau să dubleze liniile de producție. Astfel, tranziția de la electric la hibrid devine mai accesibilă, mai puțin costisitoare și mai rapid de implementat.

Contextul pieței: provocările tranziției către electrificare completă

Renault și Geely, prin intermediul Horse Powertrain, răspund unei probleme reale: în ciuda planurilor de electrificare impuse de legislația Uniunii Europene – precum interzicerea vânzării de automobile noi cu motor termic din 2035 -, implementarea completă a mobilității electrice nu este nici simplă, nici uniform acceptată.

Matias Giannini, CEO al Horse Powertrain, explică: „Ne îndreptăm acum către o lume tehnologic neutru, cu piețe și aplicații diferite, fiecare urmând propriul parcurs către mobilitatea durabilă”. În afara UE, numeroase piețe emergente rămân orientate către motoarele termice, iar infrastructura de încărcare sau comportamentele de consum încetinesc tranziția la electromobilitate chiar și pe continentul european.

Un reprezentant al Horse Powertrain, prezent la autoshow-ul de la Shanghai, a declarat franc: „Producătorii au vehicule electrice excelente, dar nu reușesc să le vândă”. În acest context, soluția propusă de Renault și Geely apare nu doar ca o inovație tehnologică, ci ca o necesitate economică.

Avantajele economice pentru producători

„Future Hybrid Concept” vine ca o soluție gata de instalat („plug & play”) pentru toate mărcile care își doresc să comercializeze modele hibride pe platforme electrice deja existente. Producătorii pot pur și simplu să înlocuiască motorul electric cu noul ansamblu hibrid, fără a face modificări majore în procesul de fabricație.

Flexibilitatea sistemului permite utilizarea de motoare termice în configurații de trei sau patru cilindri și compatibilitatea cu mai multe tipuri de combustibili, de la benzină standard la bioetanol E85. Reducerea dimensiunii bateriei contribuie semnificativ la scăderea costurilor de producție, întrucât acumulatorii pot reprezenta până la 40% din costul total al unui autoturism electric. Economiile astfel obținute ar putea acoperi costurile de instalare ale sistemului hibrid, potrivit estimărilor oferite de companie.

În plus, sistemul permite implementarea de versiuni hibride simple sau plug-in (PHEV), cu opțiuni de tracțiune integrală, prin adăugarea unui al doilea motor electric pe puntea spate.

Horse Powertrain: un actor global cu ambiții mari

Horse Powertrain nu este o start-up de nișă, ci un jucător global solid: compania are 17 fabrici și cinci centre de cercetare și dezvoltare la nivel mondial și are angajate 19.000 de persoane. Cu o capacitate de producție de până la cinci milioane de sisteme de propulsie pe an, compania își propune să devină lider în soluțiile hibride și termice cu emisii reduse.

Cei trei acționari ai companiei mizează pe o tranziție globală mai nuanțată, în care motoarele cu ardere internă vor continua să aibă un rol esențial în mobilitatea durabilă, cel puțin până în 2050. Potrivit Horse Powertrain, sistemul „Future Hybrid Concept” ar putea intra în producția de serie începând cu 2028, iar compania este deja în discuții avansate cu mai multe mărci din afara grupurilor Renault și Geely, precum Lotus, Link & Co și Volvo.

Vă recomandăm și:

HORSE – Motor cu combustie pentru PHEV

Cursă cu mașini Lego în mărime naturală

BMW i4 Racing „vorbește” românește

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

5 × three =