HORSE – Motor cu combustie pentru PHEV

0
1228

HORSE Powertrain Solutions a început producția unei serii de motoare HR12 turbo de 1,2 litri, în 3 cilindri, destinate vehiculelor hibrid-electrice plug-in (PHEV).

Motorul HORSE va dezvolta o putere de 152 CP, cu un cuplu motor maxim de 230 Nm și va fi utilizat pentru prima dată în viitorul Renault Rafale E-Tech 4×4 Hybrid.

PHEV-ul în vizor

Ideea este că viitorul HR12 va face parte dintr-un grup motopropulsor PHEV de vârf. Adică alături de motorul cu ardere internă din grupul motopropulsor vor face parte și trei motoare electrice: două principale și unul secundar. Primul motor electric principal va antrena puntea din față și dezvoltă o putere de 50 kW cu un moment motor maxim de 205 Nm. Al doilea motor electric principal va antrena puntea spate și va furniza 100 kW și un cuplu maxim de 195 Nm. Cel de-al treilea motor este un motor electric secundar HSG (generator de pornire de înaltă tensiune) care produce 25 kW și 50 Nm pentru valoarea maximă a cuplului. În total, aceasta va însemna că puterea maximă de ieșire pentru PHEV va fi de peste 220 kW (300 CP), condusă la roți de o cutie de viteze multimodală special adaptată și fără ambreiaj. Energia PHEV va fi stocată într-o baterie litiu-ion de 400 de volți, cu o capacitate totală de 22 kWh. În ansamblu, aceasta înseamnă că grupul motopropulsor va oferi pentru Rafale E-Tech 4×4 Hybrid o autonomie pur electrică de peste 100 km.

Din punct de vedere al eficienței acestui grup PHEV viitorul SUV coupe va obține în modul electric un consum mediu de combustibil de doar 0,7 litri la 100 km, cu emisii de CO2 de doar 15 g/km.

HR12 mai tare ca oricând

Cu această ocazie, Patrice Haettel, Chief Executive Officer la HORSE, a declarat: „Acest HR12 este primul motor hibrid plug-in fabricat la uzina noastră din Valladolid și al doilea produs de HORSE la nivel global. Acesta este un punct de reper major pentru echipa noastră și o dovadă a modului în care expertiza HORSE în motoare cu ardere internă poate facilita soluții de mobilitate cu emisii scăzute de lider pe piață. Cu o gamă și o eficiență remarcabile, această arhitectură PHEV prezintă partenerilor noștri direcția industriei auto și valoarea liderului tehnologic indispensabil al HORSE.”

Noile unități HR12 optimizate pentru PHEV vor fi produse la fabrica HORSE din Valladolid care vizează inițial o producție de 1.200 de unități pe lună, cu o capacitate de producție maximă posibilă de 6.875 de motoare pe lună. Este vorba despre o unitate ce face parte din aceeași familie de motoare HR12, care se construiesc inclusiv la Mioveni pentru echiparea noilor modele Dacia Duster.

Vă recomandăm și:

Dacia a produs un milion de mașini cu GPL

Horse Range Extender

Dacia Sandero nu se va mai produce în România

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


+ 2 = opt