Hyundai Motor Company s-a gândit că este momentul să-și prezinte cea mai nouă versiune a propriului camion greu XCIENT Fuel Cell clasa 8, pe tărâmul Unchiului Sam.
În fapt conceptul modelului de producție a fost prezentat pentru prima dată la Advanced Clean Transportation (ACT) Expo 2024 și a fost conceput special pentru piața nord-americană.
Despre XCIENT Fuel Cell, constructorul coreean susține că este primul camion greu alimentat cu hidrogen produs în serie din lume și un real progres în transportul comercial cu emisii zero. Lansat inițial în 2020, în Elveția, camionul greu a fost implementat în 13 țări și a înregistrat peste 13 milioane de kilometri de condus cumulativ pe tărâm elvețian.
Actualul XCIENT Fuel Cell dispune de un sistem modernizat de pile de combustie cu hidrogen și, din 2021, a fost supus unor teste riguroase în diverse climate și cazuri de utilizare din America de Nord. Aceste teste, combinate cu colaborarea continuă cu operatorii de flote, au confirmat că vehiculul îndeplinește diversele cerințe de transport ale clienților, inclusiv transportul portuar și logistica pe distanțe medii.
Hyundai XCIENT Fuel Cell este alimentat de un sistem de pile de combustie cu hidrogen de 180 kW format din două module de 90 kW, asigurând o generare fiabilă de energie. Deține un pachet de baterii de 72 kWh pentru motorul electric de 350 kW, care oferă un cuplu maxim de 2.237 Nm! Adică poate transporta o sarcină totală combinată de până la 32 de tone potrivită pentru aplicații grele.
Designul interior al camionului XCIENT Fuel Cell a fost îmbunătățit pentru confortul și ergonomia șoferului. Îmbunătățirile interioare includ un panou de instrumente complet digital de 312 mm, care oferă șoferilor informații clare și concise dintr-o privire, și un sistem de infotainment cu ecran tactil, tot de 312 mm, cu butoane fizice integrate în consola centrală pentru confortul și ergonomia șoferului.
Noul model este, de asemenea, echipat cu o suită completă de sisteme avansate de asistență a șoferului (ADAS) concepute pentru îmbunătățirea siguranței și reducerea oboselii șoferului. Îmbunătățirile includ: Asistență pentru evitarea coliziunilor frontale (FCA), Avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW), Pilot inteligent al vitezei de croazieră (SCC), Avertizare la coliziune în unghi mort (BCW), Avertizare la coliziune în unghi mort – în apropiere (BCW-NEAR) și Avertizare la coliziune frontală – în apropiere (FCW-NEAR).
Vă recomandăm și:
Hyundai, plan de 21 de miliarde în SUA. Colaborare cu Donald Trump
Hyundai lansează brandul IONIQ dedicat vehiculelor electrice