Între şosea şi apă

0
31

Probabil că mulţi se vor întreba ce caută un proiect de barcă pe un site auto.

Motivaţia este că, mai întâi, aparţine unuia dintre cele mai răsunătoare nume din lumea constructorilor de automobile, Jaguar. Pe de altă parte este faptul că designul industrial nu se rezumă doar la domeniul auto, în cazul de faţă englezii asociind barca de viteză cu modelul lor XF Sportbrake despre care spun că deţine spiritul unei maşini sport, caracteristicile şi versalitatea unui sport wagon (sau combi) de lux, care se potrivesc perfect unui mod de viaţă „premium” foarte activ. Cu alte cuvinte „lifestyle” în toată regula. În definitiv exerciţiul de stil poate „aprinde” imaginaţia multora înlocuind pentru scurt timp focul din sobă sau să ridice ipotetic valoarea „agentului termic” din caloriferele racordate la reţeaua publică de termoficare.


Conceptul Speedboat al Jaguar Cars etalează ADN-ul designului maşinilor sport premium al constructorului britanic într-o neaşteptată şi spectaculoasă combinaţie. Directorul de design, Ian Callum, iniţiatorul şi principalul susţinător al proiectului, explica: „Noi recunoaştem existenţa ambelor reprezentări iar viitorii cumpărători se vor bucura de diverse activităţi legate de lifestyle. Cu lansarea noului Jaguar XF Sportbrake am avut oportunitatea de a materializa o viziune despre cum filosofia noastră de design poate fi aplicată pe produse alternative în care viteza şi estetica au, de asemenea, prioritate”. Conceptul se vrea plin de forţă. Din punctul de vedere al oficialilor acesta urmează, în multe direcţii, ideea unei tradiţionale bărci de viteză dar cu formele alungite şi rapiditatea care sunt aşteptate de la o maşină Jaguar.
Pentru asta britanicii au apelat la două nume mari în lumea iahturilor, în timpul dezvoltării proiectului: Ivan Erdevicki Naval Architecture & Yacht Design Inc. pentru proiectare şi Seventy Seven Design pentru partea custom-made.
La Speedboat englezii au utilizat o răşină de întărire a fibrelor de sticlă folosite pentru coca ambarcaţiunii, ce a permis acesteia să fie lustruită „oglindă” şi lemn de tec pentru puntea spate. Aceasta din urmă este împărţită inegal de o aripă din fibre de carbon inspirată de miticul model Jaguar D-Type din anii ‘50. Linia punţii faţă „curge” în acelaş plan cu cea a parbrizului iar cabina roşie, de 2+1 locuri, umează caracterul sportiv al cunoscutelor automobile britanice. Moştenirea Jaguar se identifică subtil şi în capacul alimentării cu combustibil inspirat la rândul său de modelul Series 1 XJ de la sfârşitul anilor ‘60. Elicea din aluminiu lustruit şi locaşurile suporturilor de amarare reprezintă indicaţii ale designerilor despre cum ar arăta motorizată sau soluţii de staţionare propuse, însă nu au făcut referiri la anumite la branduri şi modele. În cazul în care cineva este interesat de materializarea unui asemenea proiect este foarte probabil că va veni cu propriile idei şi cerinţe. Deocamdată nu rămâne decât un incitant exerciţiu de stil.

Radu BUHĂNIŢĂ

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


4 × = saisprezece