Progres discret

0
58

Volkswagen speră că a șaptea generație Golf va avea succesul predecesorilor, ale căror vânzări au totalizat peste 29 milioane de exemplare în cei 38 de ani de existență a modelului. Deși VW Golf 7 a crescut în dimensiuni, oferind mai mult spațiu pentru pasageri, și are dotări superioare în comparație cu generația a șasea, este cu aproximativ 100 kg mai ușor decât aceasta (are o greutate comparabilă cu cea a „străbunicului” Golf 4), fapt ce îl ajută să fie și mai economic, cu până la 23%, în funcție de versiune. Noul model, construit pe o platformă comună cu Audi A3, oferă și un grad de siguranță mai ridicat, grație rigidității structurale sporite și sistemelor de protecție pasivă și activă cu care este dotat standard sau opțional.

Compacta germană are lungimea de 4.255 mm, cu 56 mm mai mare decât cea a Golf 6, iar ampatamentul a crescut cu 59 mm, până la 2.637 mm. Lățimea s-a majorat cu 13 mm, până la 1.799 mm, dar înălțimea a scăzut la 1.452 mm (-28 mm), fapt ce a adus o îmbunătățire la capitolul aerodinamic, Golf 7 având un coeficient de rezistență la înaintare cu o valoare excelentă, de numai 0,27. Chiar dacă mașina a crescut în dimensiuni, rămâne ușor de recunoscut: este un Golf, din orice direcție ar fi privit. De altfel, la prezentarea oficială a modelului, șeful designului în cadrul grupului Volkswagen, italianul Walter de Silva, a ținut să sublinieze această caracteristică: „Factorul-cheie ce stă la baza succesului modelului Golf este continuitatea”. Cu alte cuvinte, Evoluție, nu Revoluție.

Avantajul ampatamentului mai mare se observă la capitolul spațiu pentru pasageri: +20 mm pentru picioare la locurile din față și +15 mm pentru pasagerii din spate, între 20 și 31 mm în plus pentru lățimea la nivelul coatelor și la cel al umerilor. Portbagajul are capacitatea majorată cu 30 litri, la 380 litri, iar scaunul pasagerului din față poate fi comandat cu sistem de rabatere completă și astfel se creează un spațiu de încărcare cu lungimea de 2.412 mm.

În cockpit, consola centrală este mai ergonomică decât la modelul anterior și este orientată sub un unghi mai mare către șofer, facilitându-i acestuia accesul la principalele comenzi auxiliare, cum ar fi cele ale climatizării și cele ale noii generații a sistemului de infotainment cu ecran tactil. Acest sistem este dotare standard pe noul Golf și, în funcție de versiune, are diagonala cuprinsă între 15 și 20 cm, varianta sa de top incluzând navigație GPS. Sistemul de infotainment cuprinde radio digital DAB, slot USB, conexiune cu telefonul mobil via Bluetooth și afișează principalele informații legate de călătorie.

Dotarea de siguranță standard a modelului Golf 7 include sistem de prevenire a coliziunilor repetate. Acesta acționează automat frânele după un impact și reduce probabilitatea producerii unei alte lovituri până aproape de zero. Utilitatea sistemului este dovedită de statisticile din Germania: din numărul persoanelor rănite în accidente în care au fost implicate mai multe mașini, un sfert au avut de suferit de pe urma coliziunilor ce au urmat impactului inițial. Versiunile superioare beneficiază și de sistemul PreCrash, ce întărește centurile de siguranță și închide automat geamurile și trapa atunci când senzorii detectează posibilitatea producerii unui accident.

La capitolul asistenți electronici trebuie menționați tempomatul Adaptive Cruise Control, Front Assist, ce acționează pe șosea și poate opri mașina de la viteze de până la 150 km/h, dacă există riscul ciocnirii cu o mașină din față, și City Emergency Braking, cu rol asemănător cu al sistemului precedent, dar care este reglat pentru traficul urban și este activ până la 30 km/h. Driver Alert monitorizează reacțiile șoferului și îl atenționează sonor și luminos dacă dă semne de neatenție, iar Lane Assist urmărește, cu o cameră video, linia de demarcație dintre benzile de circulație și induce impulsuri în volan, contravirând, dacă autovehiculul se abate de la traiectorie. Golf 7 poate fi echipat și cu Dynamic Light Assist, ce reduce automat intensitatea luminii farurilor când din față se apropie un alt vehicul, în cazul rulării pe timp de noapte. Servodirecția are grad de asistare variabil, iar pe lista de opționale se află ultima generație a sistemului Park Assist, ce garează singur mașina, cu condiția ca spațiul de parcare să fie cu cel puțin 80 cm mai lung decât aceasta.

Motorizările disponibile pe Golf 7 la lansare sunt în număr de cinci: trei pe benzină, 1.2 TSI în două trepte de putere, 85 și 105 CP, și 1.4 TSI 140 CP, și două pe motorină, 1.6 TDI 105 CP și 2.0 TDI 150 CP. Toate motoarele sunt dotate cu sisteme Stop/Start și de recuperare a energie de frânare, astfel că 1.6 TDI se „laudă” cu un consum mediu de 3,8 l/100 km și emisii de CO2 de 99 g/km, conform producătorului. În plus, 1.4 TSI dispune și de Active Cylinder Technology, ce dezactivează doi din cei patru cilindri atunci când nu este nevoie de ei. Consumul mediu anunțat pentru acest propulsor se cifrează la 4,8 l/100 km. Toate versiunile sunt echipate standard cu transmisii manuale, cu 5+1 trepte, pentru 1.2 TSI 85 CP și 1.6 TDI, și cu 6+1 viteze, pentru restul propulsoarelor. Cutia de viteze secvențială DSG cu 7+1 trepte este opțională pe 1.2 TSI 105 CP, 1.4 TSI și 1.6 TDI, iar varianta sa cu 6+1 trepte, pe 2.0 TDI.

Comportamentul rutier al VW Golf poate fi setat în funcție de preferințe: Eco, Sport, Normal și Individual; pentru versiunile cu transmisie manuală, cărora li se adaugă opțiunea Comfort, la exemplarele dotate cu cutie de viteze DSG.

Volkswagen Golf 7 a avut premiera mondială la Salonul Auto de la Paris și va fi comercializat progresiv, în următoarele luni, pe piețele europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.


2 × sase =